برگزیده ها

مازندمجلس: رستم عنایت اف رئیس سرویس امنیت ملی ازبکستان که از سال 1995 میلادی این سمت را بر عهده داشت ، از سوی شوکت میر ضیایف رییس جمهوری این کشور برکنار شد .

مازندمجلس:
به گزارش 'اسپوتنیک ازبکستان ' ، شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان برکناری رئیس سرویس امنیت ملی را در یک نشست با حضور نمایندگان دادستانی کل و سرویس امنیت ملی این کشور اعلام کرد . به دستور رئیس جمهوری ازبکستان ، اختیار عبدالله اف دادستان کل سابق ازبکستان به سمت رئیس جدید سرویس امنیت ملی این کشور منصوب شد .
رئیس جمهوری ازبکستان در اواخر سال 2017 میلادی طی سخنانی در پارلمان این کشور خواستار تهیه و تصویب قانون جدید درباره سرویس امنیت ملی شد .شوکت میرضیایف همچنین بر ضرورت انجام اصلاحات در سرویس امنیت ملی و پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز در فعالیت نیروهای امنیتی و انتظامی تاکید کرد .
ادهم احمد بایوف وزیر کشور سابق ازبکستان نیز دو روز پیش طی عملیات مشترک گروه ویژه گارد ریاست جمهوری ، وزارت کشور و دادستانی کل در تاشکند بازداشت شد .
بازداشت وزیر کشور سابق ازبکستان چند ماه پس از برکناری وی از سمت خود و یک ماه پس از طرح اتهام خیانت از سوی شوکت میرضیایوف رئیس جمهوری این کشور علیه وی ، صورت گرفت .
میرضیایف اواخر سال 2016 بعنوان رئیس جمهوری ازبکستان، زمام امور را دست گرفت ، وی که با شعار اصلاحات در همه عرصه ها روی کار آمد ، تیم ویژه ای متشکل از شخصیت های قابل اعتماد تشکیل داده و با کمک این تیم، تاکنون تعدادی از مقامات این کشور را در رابطه با تخلف و ناتوانی برکنار کرده است.
ازبکستان جمهوری امنیت سرویس میرضیایف اصلاحات بازداشت اواخر دادستانی برکنار برکناری گزارش