برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت عمران صنعت پایه‌ساز زنجان در واکنش به مطلب "ماجرای شهریه یک میلیون تومان برای خوابگاه بی‌کیفیت" جوابیه‌ای صادر کرد.

مازندمجلس: متن این جوابیه به شرح زیر است: «احتراما پیرو انتشار خبر «ماجرای شهریه یک میلیون تومان برای خوابگاه بی‌کیفیت» توضیحات زیر را در این خصوص به سمع و نظر می‌رساند:
همانطور که از مباحث مطرح شده در خبر برمی‌آید، متاسفانه دانشگاه زنجان قصد تضییح حقوق این سرمایه‌گذار را دارد و در این راستا اقدام به تحریک دانشجویان کرده تا با این تدبیر بتواند به امیال خود برسد که در این راستا اقدام به اعلام خبر کذب صدر الاشاره نموده، فلذا بدوا در روند کلی موضوع شرح و متعاقبا مستندات متقن دیگر به حضور ایفاد می‌گردد. لازم به ذکر است که تمامی مباحث با دلیل و مدرک به حضور ارائه و قصد بر این است که بدون مستندات موضوعی مطرح نگردد.
این سرمایه‌گذار در تاریخ 9/12/91 اقدام به انعقاد قرارداد جهت ساخت و بهره‌برداری از خوابگاه دانشجوی با ظرفیت 768 نفر دانشجو در داخل دانشگاه می‌نماید. کلیه هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری به عهده این سرمایه‌گذار بوده و دانشگاه ریالی جهت ساخت و بهره‌برداری هزینه نمی‌نماید و قسمتی از هزینه ساخت خوابگاه از طریق تسهیلات بانکی با سود 28 درصد تامین می‌گردد. قبل از انعقاد قرارداد اشاره شده دانشگاه دانشجویان دختر را در 17 خوابگاه بی‌کیفیت در داخل شهر اسکان می‌داد و دانشجویان دختر برای رفت و آمد به دانشگاه مجبور به طی مسیر 15 کیلومتر برای حضور در دانشگاه بودند. صرف نظر از معضلات اجتماعی استحضار دارند چه هزینه سنگینی چه از سوی دانشگاه و چه از سوی دانشجویان انجام می‌شد تا 17 خوابگاه پراکنده مدیریت شود. با تاکید و فشار مدیران وقت این شرکت ظرف 147 روز خوابگاه مورد بحث را ساخته و در تاریخ 25/6/92 تکمیل و توسط وزیر وقت علوم افتتاح گردید.
دو سال اول بهره‌برداری با آرامش انجام گردید لیکن با تغییر مدیریت متاسفانه در تاریخ 8/6/94 عملا خوابگاه توسط دانشگاه تصرف گردیده و این شرکت که تمام هست و نیست خود را از دست داده اقدام به طرح دادخواست حقوقی برای رفع تصرف عدوانی و بازپرداخت مبالغ دریافتی از دانشجویان را به محاکم حقوقی دادگستری ارائه که نهایتا در تاریخ 17/11/95 حکم به رفع تصرف عدوانی و استرداد مبالغ دریافتی از دانشجویان می‌نماید.
ذکر این نکته ضروری است که در مدت پنج ترم تصرف دانشگاه کلیه مبالغ دریافتی از دانشجویان به حساب مدیران واریز می‌گردید و متاسفانه شکایت‌های مکرر این شرکت به مرجع بازرسی استان راه به جایی نمی‌برد و حال آنکه مطابق حکم صادره دانشگاه زنجان مبلغی در حدود 10 میلیارد ریال صرفا برای یک ترم می‌بایستی توسط دانشگاه پرداخت گردد. حال دانشگاه ادعا دارد که می‌بایستی مبالغ محکومیت از طریق بودجه عمومی تامین گردد.
درخصوص کیفیت ادعایی در تاریخ افتتاح خوابگاه مدیر عامل شرکت تعاونی خوابگاه‌های غیردولتی طی بازدیدی که به نمایندگی از صندوق رفاه دانشجویی از خوابگاه انجام دادند نظر صریح خود را در این خصوص بیان نموده‌اند که به پیوست به حضور ایفاد می‌گردد.
در مورد اجاره بهای خوابگاه نیز در سال‌های قبل (5 ترم تصرفات دانشگاه) با توجه به اینکه خوابگاه از ید این شرکت خارج بوده دانشگاه راسا و با قیمتی بسیار پایین‌تر از نرخ مقرر و به اصطلاح از جیب خلیفه می‌بخشید فی الحال طی حکم صادره که تقدیم گردیده نرخ اجاره برای ترم اول سال 94 مبلغی در معادل 000/300/7 ریال تعیین گردیده و با توجه به قرارداد فیمابین مقرر است اجاره بها سالانه نسبت به نرخ تورم افزایش یابد و با توجه به گزارش کارشناسی دادگستری مبلغ اجاره بهای ترم حاضر 000/840/9 ریال اعلام گردیده که با همین نرخ نیز پذیرش انجام می‌گیرد.
محمدی
مدیرعامل شرکت عمران صنعت پایه‌ساز زنجان
دانشگاه خوابگاه دانشجویان تاریخ گردیده اقدام مبالغ اجاره بهره‌برداری هزینه می‌گردد قرارداد دریافتی متاسفانه زنجان سرمایه‌گذار گردید مبلغی افتتاح صادره مدیران حقوقی می‌بایستی عدوانی دادگستری انعقاد مباحث راستا بی‌کیفیت گزارش شهریه اعلام مستندات می‌نماید تامین افزایش ارائه ایفاد مدیریت