برگزیده ها
شوخی لاریجانی: «کلید» که در دست رئیس جمهور است، نه من!/ چک سفید امضای مجلس به دولت

مازندمجلس: رئیس مجلس با سرعت نسبتا بالایی جلسه امروز مجلس را اداره کرد و نه تنها کلیات لایحه بودجه ۹۷ را در مدت کوتاهی از تصویب مجلس گذراند، بلکه علی رغم تذکرات متمادی نمایندگان، وارد بحث جزئیات لایحه بودجه نیز شد.

مازندمجلس: جهانبخش محبی‎نیا نماینده میاندوآب یکی از نمایندگانی بود که چندین بار در جلسه امروز تذکر داد و معترض به مدیریت لاریجانی بود. او در اعتراض به اینکه تذکراتش پذیرفته نمی‎شد و وارد دانسته نمی‌شد، خطاب به رئیس مجلس گفت: من از شما عاجزانه و ملتمسانه استدعا دارد که کلید «وارد است» را در هیات رئیسه و مغز مبارک روشن کنید. خواهش میکنم تذکر ما را به خاطر امام حسین و حضرت ابوالفضل بپذیرید تا آرام در خدمتتان باشیم و دل نگران و مشوش نباشیم.
علی لاریجانی هم درحالی که می‎خندید، گفت: ما از خدایمان است که شما آرام باشید! اما «کلید» دست من نیست! دست رئیس جمهور است! من هیچ وقت درباره کلید صحبتی نکرده‌ام.
چک سفید امضای مجلس به دولتنادر قاضی پور نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری در حالیکه معتقد بود یکی از بندهای لایحه بودجه 97، به دولت چک سفید می دهد که از محل 50 درصد صندوق منابع ارزی، اقداماتی کند، افزود: سرکه نقد به از حلوای نسیه است! به جای آنکه نسبت به افزایش درآمد دولت و صادرات اقدام کنیم، چشم طمع به پول نسل های آینده نباید داشته باشیم و مدام از پول نفت خرج نکنیم.او با بیان اینکه یکی از معاونین روحانی گفته گازوئیل وارد کنیم، ادامه داد: این صد در صد ضد تولید ملی و اشتغال است. هرچه لازم داریم خودمان باید تولید و صادر کنیم.
سوال ملی مطهری از وزیر ارشاددر پایان جلسه علنی امروز مجلس، سوال ملی علی مطهری از وزیر فرهنگ درباره استفاده از واژه های بیگانه اعلام وصول شد. همچنین سوال قاضی پور و محجوب از وزیر کار به علت پرداخت حقوق بازنشستگان فودلاد مبارکه اصفهان اعلام وصول شد. البته محمد جواد ظریف نیز از زمره وزرایی است که باید برای پاسخ به سوال نمایندگان به صحن بیاید چراکه سوال حبیب الله ده‌مرده درباره حق آبه ایران از رودخانه هیرمند در افغنستان نیز اعلام وصول شد.

لاریجانی اعلام درباره مطهری باشیم تولید اینکه جمهور امضای نماینده امروز