برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری فرانسه به ترکیه هشدار داد مبادا عملیاتی که به اسم دفاع از مرزهایش در برابر تروریسم آغاز کرده است، شکل تهاجمی به خود بگیرد.

مازندمجلس:
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه با «فیگارو» به ترکیه هشدار داد مبادا از عملیات عفرین به عنوان دستاویزی برای تهاجم به سوریه استفاده کند.
وی همچنین از آنکارا خواست اقدامات خود را با متحدینش هماهنگ کند.
ماکرون در این باره گفت: اگر مشخص شود که این عملیات هدفی غیر از مقابله با تهدید احتمالی تروریسم در مرزهای ترکیه دارد و در عوض تبدیل به یک عملیات تهاجمی شود، آن وقت به چشم یک مشکل واقعی به آن نگاه می‌کنیم.
ماکرون همچنین از قصد خود برای گفتگوی مجدد با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خبر داد و گفت: ماهیت عملیات نشان دهنده لزوم رایزنی با اتحادیه اروپا و همچنین سایر متحدین است.
لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از روز شنبه گذشته (۳۰ دی ماه) عملیات کنونی این کشور در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا موسوم به «شاخه زیتون» آغاز کرده است.
این در حالی است که دولت سوریه پیشتر درباره نقض حریم هوائی و تمامیت ارضی این کشور توسط ترکیه هشدار داده و این اقدام آنکارا را «تجاوز» نامیده بود.
ترکیه عملیات ماکرون همچنین سوریه هشدار آنکارا عفرین