برگزیده ها

مازندمجلس: سید محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس که از نمایندگان مخالف سیاست‌های دولت به‌حساب می‌آید درباره دیدارهای این روزهای عزت‌الله ضرغامی به «اعتماد آنلاین» می‌گوید: سر ضرغامی برای رئیس‌جمهور شدن درد نمی‌کند و او صرفاً می‌خواهد بگوید که واقعاً روی اصول هستم و اشخاص هم برای من فرقی نمی‌کنند. ابطحی همچنین در پاسخ به این سؤال که او سعی می‌کند تا از خود رقیبی در برابر علی لاریجانی برای انتخابات 1400 بسازد، تأکید می‌کند: من اصلاً فکر نمی‌کنم که آقای لاریجانی درصحنه سیاست و به‌ویژه ریاست جمهوری بتواند جایگاهی داشته باشد، اگر این دو در انتخابات 1400 کاندیدا شوند حتماً ضرغامی رای می آورد.

مازندمجلس: عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صداوسیما و از چهره‌های سیاسی جمنا، این روزها فعالیت‌های متفاوت دارد. تحرکاتی که برای برخی این شائبه را به وجود آورده که شاید او از الان خود را برای 1400 آماده می‌کند. هرچند که بسیاری اعتقاد دارند که او در حد و اندازه این موضوعات نیست اما به‌هرروی با توجه به وضعیت جریان اصولگرایی او از چهره‌های بالقوه برای کاندیداتوری آینده به‌حساب می‌آید. اما او این روزها علاوه براینکه بیشتر فعال‌شده سعی می‌کند دیدارهایی با اشخاص اصلاح‌طلب برگزار کند و با صدای بلند هم آن را رسانه‌ای می‌کند. این موضوع این تصور را ایجاد کره که شاید او تمایل دارد تا دل بخشی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل را به دست آورد و خود را به‌عنوان یک چهره فراجناحی در اذهان حک کند. 
سید محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس که از نمایندگان مخالف سیاست‌های دولت به‌حساب می‌آید درباره دیدارهای این روزهای عزت‌الله ضرغامی به «اعتماد آنلاین» می‌گوید: سر ضرغامی برای رئیس‌جمهور شدن درد نمی‌کند و او صرفاً می‌خواهد بگوید که واقعاً روی اصول هستم و اشخاص هم برای من فرقی نمی‌کنند. ابطحی همچنین در پاسخ به این سؤال که او سعی می‌کند تا از خود رقیبی در برابر علی لاریجانی برای انتخابات 1400 بسازد، تأکید می‌کند: من اصلاً فکر نمی‌کنم که آقای لاریجانی درصحنه سیاست و به‌ویژه ریاست جمهوری بتواند جایگاهی داشته باشد، اگر این دو در انتخابات 1400 کاندیدا شوند حتماً ضرغامی رای  می آورد. 
فعالیت‌هایی که ضرغامی در روزهای اخیر دارد و ملاقات با برخی چهره‌ها، این شائبه را ایجاد کرده است که شاید او در تلاش برای ظرفیت‌سازی برای خود است تا بتواند در 1400 کاندیدا شود.
ابتدا این را بگویم که با توجه به شناختی که دارم  فکر نمی‌کنم آقای ضرغامی به دنبال فضاسازی برای انتخابات رئیس‌جمهوری بعدی باشد. اما اگر هم باشد ما استقبال می‌کنیم چون بالاخره آقای ضرغامی از مدیران تربیت‌شده بعد از انقلاب و دانشجویان پیرو خط امام بوده و مورد اعتماد مقامات عالی نظام هم هست. بنابراین اتفاقاً از این اتفاق استقبال می‌کنیم چون آمدن ایشان درصحنه باعث می‌شود که رقابت‌ها جدی‌تر شود. اما خود ایشان با توجه به طرز تفکر و سلایقی که دارد سرش برای رئیس‌جمهوری درد نمی‌کند.
فکر می‌کنید اگر برای انتخابات پا به عرصه رقابت بگذارد رأی موردنظر را می‌آورد؟
بستگی به این دارد که رقیب او چه کسی باشد، اگر رقیبش آقای روحانی باشد حتماً رأی می‌آورد. البته آقای روحانی که نمی‌تواند دیگر کاندیدا شود و مشخص نیست که تا پایان همین دوره هم بکشد. اما اگر رقیب فرد دیگری از اصولگرایان باشد ...
مثلاً آقای لاریجانی ...
رأی ایشان بیش از آقای لاریجانی خواهد بود.
ازجمله فعالیت‌هایی که اخیراً داشته یکی این است که دیدارهایی با چهره‌های اصلاح‌طلب برگزار می‌کند مانند فرزند شیخ مهدی کروبی. دلیل این عملکرد را در چه می‌دانید؟
بله می‌خواهد خود را از آن برچسب‌های دگماتیسم که می‌زنند نجات دهد یعنی بگوید که ما واقعاً روی اصول هستیم و اشخاص هم برای مافرقی نمی‌کنند، ما تابع حق هستیم و هر جا حق باشد همان‌جا می‌رویم. بعد هم با این افراد صحبت می‌شود شاید از مواضعی دست بردارند، مانند آقای ابطحی(خنده) البته من نه، ابطحی اصلاح‌طلب. 
موضوع بر سر این است که آیا در حال برنامه‌ریزی برای این است که بتواند رأی بخشی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل را به دست آورد؟
نه برای خودش؛ شاید در تلاش است تا زمینه‌سازی کند برای ایجاد یک وفاق ملی که در آینده انتخاباتی که برگزار می‌شود یک انتخابات پرشور و وحدت‌آفرین باشد. 
یعنی این عملکرد شائبه تلاش برای حضور او در انتخابات آینده را ایجاد نمی‌کند؟
نه فکر نمی‌کنم، چون قبلاً هم به همین شکل بود. آن زمان هم که ریاست صداوسیما را بر عهده داشت علی‌رغم فشارهایی که دو جناح می‌آوردند، سعی می‌کرد که جناح خاصی را حاکم نکند.
به نظر شما ضرغامی الآن جا پای لاریجانی نمی‌گذارد. به‌هرحال لاریجانی هم چند سالی است که تلاش می‌کند تا فراجناحی برخورد کند.  
این را که همیشه به همین شکل بوده است. 
درواقع این شائبه را به وجود می‌آورد که ضرغامی تلاش می‌کند تا به رقیب لاریجانی بدل شود و مانند او موردتوجه بخشی از اصلاح‌طلبان هم قرار گیرد.
اصلاً آقای لاریجانی من فکر نمی‌کنم که درصحنه سیاست و به‌ویژه ریاست جمهوری بتواند جایگاهی داشته باشد 
و با ضرغامی هم قابل‌رقابت و مقایسه نمی‌دانیدش؟
من فکر می‌کنم که اگر این دو در انتخابات 1400 کاندیدا شوند حتماً ضرغامی رأی می‌آورد.

منبع: اعتمادآنلاین
ضرغامی لاریجانی می‌کند انتخابات ابطحی نمی‌کنم بتواند اصولگرایان کاندیدا ایجاد شائبه می‌آورد برگزار اصلاح‌طلب جایگاهی سیاست حتماً اشخاص اصلاح‌طلبان می‌خواهد مانند ریاست چهره‌های آینده درصحنه جمهوری به‌ویژه می‌کنیم عملکرد هستیم البته روحانی استقبال رئیس‌جمهوری معتدل روزها به‌حساب می‌آید صداوسیما عزت‌الله نمی‌تواند برچسب‌های دیدارهایی فراجناحی واقعاً نمی‌کنند بگوید نمی‌کند روزهای اعتماد اصلاً