برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر عراق در جریان حضور در نشست پارلمان ویژه بررسی بودجه ۲۰۱۸ با اشاره به عبور کشورش از بحران های اقتصادی به سهم اقلیم کردستان از بودجه سال جاری میلادی این کشور پرداخت.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از السومریه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق که در جلسه ویژه بررسی بودجه در صحن پارلمان این کشور حضور پیدا کرده است گفت: عراق بحران های اقتصادی را با وجود فشارهایی که به مردم وارد شد، پشت سر گذاشته است. ما همه توان و امکانات خود را در این بودجه قرار دادیم.
العبادی تاکید کرد: ما میزان حمایت اجتماعی را در بودجه ۶۰ درصد بالا بردیم.
وی درباره نشست مجمع جهانی اقتصادی در داووس نیز گفت: ما تمایل بیشتر کشورها به آینده عراق را در این نشست حس کردیم. نشست جهانی در عراقی به منظور حمایت اقتصادی از عراق و بازسازی آن پیش رو داریم. همه شرکتها در داووس اعلام کردند که امنیت در عراق برقرار است.
وی در ادامه با اشاره به سهم اقلیم کردستان عراق از بودجه اعلام کرد: ما نسبت جمعیتی را درباره سهم اقلیم در بودجه در نظر گرفتیم.
العبادی گفت: در جلسه روز گذشته کابینه منابع مالی لازم برای کمیساریای عالی انتخابات عراق اختصاص داده شده است. ما خواهان مساوات و عدالت در توزیع منابع هستیم ما باید امنیت و خدمات را به منظور بازگشت آوارگان و توزیع کارت های انتخاباتی آنها فراهم آوریم.
این در حالی است که مجلس عراق امروز با حضور ۱۶۵ نماینده به ریاست سلیم الجبوری جلسه ویژه ای برای بودجه ۲۰۱۸ برگزار کرده است و قرار شده که جلسه با حضور العبادی محرمانه باشد.
وی در حال نشست با کمیسیون مالی مجلس درباره مشکلات مربوط به بودجه سال جاری میلادی این کشور است.
بودجه العبادی اقتصادی درباره امنیت اعلام منابع توزیع اقلیم جهانی بحران گذاشته حمایت داووس منظور