برگزیده ها
در اواخر دولت احمدی‌نژاد، می‌خواستند زنان را به خانه فرستاده و حذف کنند/ اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می‌رود

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید با بیان اینکه خمیرمایه خلقت، عدالت است و اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می‌رود، گفت: در اواخر دولت احمدی‌نژاد، زنان را به خانه فرستاده بودند و می‌خواستند حذف کنند در حالی که زنان باید تقویت شوند زیرا تقویت آنها موجب تقویت خانواده می‌شود.

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید با بیان اینکه خمیرمایه خلقت، عدالت است و اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می‌رود، گفت: در اواخر دولت احمدی‌نژاد، زنان را به خانه فرستاده بودند و می‌خواستند حذف کنند در حالی که زنان باید تقویت شوند زیرا تقویت آنها موجب تقویت خانواده می‌شود.

 سهیلا جلودارزاده امشب در مراسم هیات فاطمه الزهرا با عنوان «مراسم سیاست‌ورزی و حقوق شهروندی زنان در موازین حقوق اسلام و حقوق بشر» که در کانون توحید برگزار شد، گفت: همه می‌دانیم انسان برای بندگی خلق شده که همان صراط مستقیم است تا کامل شود و به سعادت برسد. برای طی کردن این صراط مستقیم کتاب مقدس، پیامبران الهی و یکسری اصول و قواعد است.

وی با بیان اینکه خط اصلی انسان‌ها صراط مستقیم است که زن و مرد هم ندارد، اظهار داشت: خداوند جنسیت ندارد و همین موجب برابری انسان‌هاست و برای او زن و مرد مهم نیست. این انسان در روابط اجتماعی حقوق و وظایفی دارد. در صدر اسلام زنان در امور سیاسی همانند مردان شرکت می‌کردند مثلا در عمل بیعت و پیمان صلح زنان هم بودند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است سوال شود اگر زنان حذف شوند، جامعه به هدف خود می‌رسد؟ یا می‌توان حق و حقوق کارگر را نداد و به اقتصاد سالم رسید؟ خیر؛ زیرا نمی‌توان مانع و سدی در برابر صراط مستقیم قائل شد زیرا وقتی محدودیتی ایجاد شود، این فشارها طغیان ایجاد می‌کنند.

جلودارزاده با اشاره به تحولات اخیر موسوم به دختران انقلاب تصریح کرد: زمانی برای زنان محدودیت می‌‌شدیم و آنها را تنگنا غیرلازم قرار می‌دادیم همین مسئله موجب شد تا این فشارها طغیان ایجاد شود و دختران خیابان انقلاب روسرهایشان را سر چوب بگذارند. این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست.

وی افزود: هرگاه زن و مرد یا حتی حیوان از حقوق الهی شان منع شوند، این مسئله موجب طغیان می‌شود و آنها خود را از محدودیت و اسارت آزاد می‌کند.

این پژوهشگر مسائل قرآن حقیقت‌جویی، عدالتخواهی، آزادی‌طلبی و خیرخواهی را ویژگی‌های صراط مستقیم برشمرد و خاطرنشان کرد: حقیقت وجود دارد و مبتنی بر اصل آفرینش خداوندی است. ذات حق این گونه است که وقتی بیاید باطل می‌رود؛ پس حقگویی و حق‌طلبی یکی از الزامات انسانی است که در صراط مستقیم حرکت می‌کند.

جلودارزاده اضافه کرد: عدالتجویی و عدالتخواهی از ویژگی‌های صراط مستقیم است زیرا وقتی عدالت نباشد، آن جامعه از بین می‌رود. خمیرمایه خلقت، عدالت است و اگر عدالت نباشد، جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه آزادی‌طلبی و آزادیخواهی از ویژگی‌های صراط مستقیم است، ابراز داشت: یکی از عواملی که موجب انقلاب شد، محدودیت‌ها انسان‌ها برای دستیابی به حق آزادی بود. وقتی آن زمان ما از آزادی محروم شده بودیم، آمدیم و انقلاب کردیم تا آزادی را به دست آوریم. انسان نمی‌تواند اسیر باشد و تحت اسارات باشد.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اگر انسانی اعم از مرد یا زن، خودخواه باشد؛ توسعه یافته نیست بلکه واپس‌گرا است، عنوان کرد: اگر انسانی حسادت، بخل و کینه‌ورز باشد، رشد پیدا نمی‌کند بلکه عقبگرد خواهد داشت چه سیاستمدار باشد و چه پدر خانواده یا هر نقش دیگری.

جلودارزاده یادآور شد: سیاست‌ورزی زن و مرد ندارد بلکه سیاست‌ورزی باید برای حق، عدالت‌ورزی، آزادیخواهی و خیرخواهی باشد تا حرکت در مسیر صراط مستقیم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در عصر پیامبر(ص) اسلام دیوار محدودیت‌ها برای زن شکسته می‌شود، بیان کرد: وقتی انقلاب در حال شکل گرفتن بود از اندیشه امام (ره) درخصوص حضور زنان در انقلاب آگاه بودیم و می‌دانستیم ایشان قائل به محدودیتی برای زنان نیست. همه روزهای انقلاب زن و مرد چون مسیر امام را طی می‌‌کردند با یکدیگر طی می‌کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تفکری در برخی از لایه‌ها وجود دارد که مانع از حضور زنان در جامعه می‌شود، گفت: در اواخر دولت احمدی‌نژاد، زنان را به خانه فرستاده بودند و می‌خواستند حذف کنند در حالی که زنان باید تقویت شوند زیرا تقویت آنها موجب تقویت خانواده می‌شود اما با این وجود زنان را دیگر نمی‌توان از راه رشد و پیشرفت نگه داشت.

مستقیم انقلاب جامعه اینکه عدالت تقویت جلودارزاده می‌رود نباشد انسان اسلام اواخر ندارد ایجاد ویژگی‌های سیاست‌ورزی طغیان احمدی‌نژاد می‌خواستند فرستاده انسانی آزادی خانواده مسئله می‌کند عدالتخواهی آزادیخواهی بودیم محدودیت‌ها محدودیت خیرخواهی آزادی‌طلبی انسان‌ها مراسم سیاسی خمیرمایه فراکسیون عنوان اجتماعی فشارها محدودیتی نمی‌توان می‌کردند دختران