برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا ضمن محتمل دانستن خروج آمریکا از برجام گفت که ترامپ خواهان رفع سقف زمانی محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است.

مازندمجلس:
 «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر این باور است که دونالد ترامپ توافق هسته ای را حاصل اشتباه اسلاف خود می داند و آن را ناقص می خواند.
به گزارش نامه نیوز وی در این باره گفت: «او( دونالد ترامپ) واقعا این توافق را دوست ندارد. من چند هفته پیش با او دیدار کردم. او معتقد است که در مذاکره بر سر برجام ضعیف عمل شده  است و ما همان ابتدا تمام اهرم‌هایمان را واگذار کرده‌ایم.»
وی افزود: «بزرگترین دغدغه او، مفاد مربوط به سقف زمانی محدودیت‌های برجامی برنامه هسته‌ای ایران است و ثانیا، او واقعا می‌خواهد فعالیت‌های موشک‌های بالستیک ایران را به عقب براند. تصور می‌کنم که این چیزی است که اروپایی‌ها هم دوست دارند شاهدش باشند. این دو مسئله‌ای است که وجود دارد.»
این سناتور ارشد جمهوری‌خواه  درباره این موضوع که اگر ایرانی‌ها با این خواسته‌ها موافقت نکنند، آیا آمریکا از برجام خارج می‌شود، تصریح کرد: «این مسئله واقعا به ایرانی‌ها مرتبط نیست، چراکه آنچه ترامپ واقعا می‌خواهد در دو چیز خلاصه می شود،  اینکه یا ما در داخل قانونی را  تصویب کنیم که به مسئله غروب آفتاب (سقف زمانی محدودیت‌های برجامی برنامه هسته‌ای ایران)  رسیدگی کند، یا با اروپایی‌ها به توافقی جمعی دست یابیم که این موضوع را تسهیل کند.»
وی همچنین خروج آمریکا از برجام را محتمل دانست و گفت: «فکر می‌کنم در صورتی که رئیس جمهور آمریکا احساس کند که یکی از این دو مورد اتفاق نیافتاده است از برجام خارج می شود.»
آمریکا برجام واقعا توافق ترامپ اروپایی‌ها می‌کنم ایرانی‌ها می‌خواهد مسئله موضوع برجامی دونالد زمانی محدودیت‌های برنامه هسته‌ای