برگزیده ها
احتمالا رتبه‌بندی و بیمه طلایی فرهنگیان سال آینده عملیاتی نمی‌شود

مازندمجلس: رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به انتقال 2500 میلیارد تومان کسری بودجه آموزش و پرورش به سال بعد گفت: احتمالاً رتبه‌بندی و بیمه طلایی فرهنگیان سال آینده عملیاتی نمی‌شود.

مازندمجلس: محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، درباره سهم بخش آموزش کشور در لایحه بودجه سال 97، گفت: فکر می‌کنم با اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق در این لایحه انجام داد بودجه وزارت آموزش و پرورش به 40 هزار میلیارد تومان و بودجه وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم بالای 10 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم کرمان مجلس با ذکر اینکه وزارت آموزش و پرورش یک مجموعه بدهی و یک مجموعه تعهدات دارد عنوان داشت: در حوزه بدهی‌ها مشکلات چندانی در سال آ‌ینده نخواهد بود و نهایتا 2500 میلیارد تومان کسری از امسال به سال بعد منتقل می‌شود؛ البته دولت وعده داده است که تا آ‌خر اسفند بخش زیادی از این بدهی‌ها را پرداخت کند.

زاهدی ادامه داد: بحث بعدی، تعهدات آموزش و پرورش همچون رتبه‌بندی فرهنگیان و بیمه تکمیلی یا طلایی کارکنان آموزش و پرورش است که ممکن است در سال آینده عملیاتی نشود.

وی درباره بودجه حوزه آموزش عالی کشور نیز اظهار داشت: در این حوزه از نظر بودجه جاری مشکل چندانی وجود ندارد البته به این معنا نیست که وضعیت خیلی خوب است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی بودجه آموزش عالی را خرید تجهیزات عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده است که چهار هزار میلیارد تومان از قبل اخذ تسهیلات بانکی با .... تنفس خاص برای خرید تجهیزات استفاده شود که اگر چنین شود حوزه نگرانی ما برطرف می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکل مهم دیگر ساختمان‌های فرسوده دانشگاه‌های قدیمی کشور است که دولت بودجه‌ای برای بازسازی ‌آنها در لایحه اختصاص نداد و کمیسیون تلفیق هم پیشنهاد کمیسیون آموزش را جهت اختصاص بودجه به این امر رد کرد.

آموزش بودجه کمیسیون پرورش تومان میلیارد زاهدی وزارت لایحه اسلامی تحقیقات شورای اختصاص عنوان تعهدات تجهیزات چندانی مجموعه بدهی‌ها البته تلفیق رتبه‌بندی گفت‌وگو طلایی فرهنگیان نماینده درباره کرمان