برگزیده ها
بدون حضور و انتقاد مردم نمی‌توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را طی کنیم/ انقلابی را به ثمر رساندیم که هیچ قدرت خارجی حامی آن نبود

مازندمجلس: رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم هستند که از نظام حفاظت می‌کنند این شما مردم هستید که در کنار دولت می‌توانید پیشرفت ایران بزرگ را بسازید بدون حضور و نظر و رای مردم و حتی بدون انتقاد مردم نمی‌توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را بپیماییم.

مازندمجلس: رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم هستند که از نظام حفاظت می‌کنند این شما مردم هستید که در کنار دولت می‌توانید پیشرفت ایران بزرگ را بسازید بدون حضور و نظر و رای مردم و حتی بدون انتقاد مردم نمی‌توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را بپیماییم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در بدو ورود به کرمان با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای من جای افتخار است که در ایام مبارک دهه فجر و در سالروز ورود امام به کشور توفیق یافتم تا در میان شما مردم خونگرم و دلاور و انقلابی و ایثارگر استان کرمان شهر کریمان و در جمع شما مردم وفادار شهر زیبای سیرجان باشم.

وی افزود: برای ما این روزها یادآور دلاوری مردم سرزمین ما است. مردمی در این روز به صحنه آمدند و فداکاری و ایثار کردند و حکومت مورد نظر خود را بر مبنای شرع اسلام و نظر و رای مردم به نام جمهوری اسلامی ایران بنا نهادند، ما مردم ایران افتخار می‌کنیم که تنها انقلابی را به ثمر رساندیم که هیچ قدرت خارجی و هیچ ابرقدرتی پشت این انقلاب و حامی آن نبود و خود مردم به تنهایی با اتحاد و ایثار و فداکاری‌شان در برابر رژیم تا دندان مسلحی ایستادند که همه ابرقدرت‌ها از آن رژیم حمایت می‌کردند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم با دست خالی و با ایثار و فداکاری نظام دیکتاتوری را در این سرزمین سرنگون کردند و برای اولین بار در تاریخ زندگی‌شان پای صندوق رای واقعی قرار گرفتند. هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام مردم را پای صندوق رای دعوت کرد تا مردم نظام مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تایخ انقلاب‌های دنیا انقلابی را پیدا نمی‌کنید که کمتر از دو ماه مردم پای صندوق آمده باشند آنچه برای ما مهم است این است که در انقلاب به هویت و فرهنگ اسلامی ما و راه اهل بیت و حکومت مردم سالار با ایثار و فداکاری مردم دست یافتیم. در کل منطقه و جهان افتخار می‌کنیم که نظام ما را مردم با رای شان انتخاب کردند.

روحانی گفت: این مردم هستند که از نظام حفاظت می‌کنند این شما مردم هستید که در کنار دولت می‌توانید پیشرفت ایران بزرگ را بسازید بدون حضور و نظر و رای مردم و حتی بدون انتقاد مردم نمی‌توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را بپیماییم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: امروز به اطراف و غرب کشور به عراق و سوریه و لبنان و لیبی و سمت شرق افغانستان و پاکستان نگاه کنید؛  کجای منطقه از ایران امن‌تر است؟ این امنیت را شما مردم کنار نیروهای مسلح و امنیتی با اتحاد به دست آوردید. هر گروهکی که می‌خواهد در هر مرزی چه غرب چه شرق نفوذ کند و در میان مردم انفجار درست کند، این مردم بیدار و هشیار مرزهای ایران و نیروهای فداکار هستند که از کشور و مرزهای ایران حراست کردند.

وی ادامه داد: در واشنگتن کسی فکر نکند برای ملت بزرگ ایران می‌تواند تصمیم بگیرد. مردم جنایات شما را در تاریخ دیده‌اند. مردم ساواک شما و شکنجه‌های ساواکی که به دست شما درست شده بود را از یاد نبردند. مردم تجاوزات شما را به منطقه از یاد نبردند. شما بودید که به افغانستان و عراق تجاوز کردید و به داعش کمک می‌کنید و می‌خواهید امنیت نباشد.

روحانی با بیان اینکه شما امروز در واشنگتن به فکر مردم افتادید و برای مردم دلسوزی میکنید؟ گفت: اگر راست می‌گویید اموال مردم را پس بدهید. شما سال‌ها است مردم ایران را در تحریم گذاشتید. شما حتی دارو را هم روی مردم ایران تحریم کردید. اموال مردم را چپاول کردید. شما دلسوز مردم هستید.؟ شمایی که در برابر ملت‌های مسلمان ایستادید و آنها را تروریست می‌نامید، حامی مردم ایران هستید؟ مردم ایران خود دلسوز آینده خود هستند. جوانان به فکر آینده خود هستید.

روحانی با تاکید بر اینکه ملت ما هر سال با ایثار و فداکاری یک قدم گام به پیش می‌گذارد، گفت: هر وقت مشکل و معضلی برای کشور بوده این مردم بودند که به صحنه آمدند. آن روزی که متجاوزان افلقی به ما حمله کردند و از سلاح شیمیایی استفاده کردند آیا شما به فکر کردم ایران بودید؟  چه کسی بود از ایران دفاع کرد و متجاوز را بیرون راند؟ ملت بزرگ ایران بود. امروز هم ملت ایران برای استقلال و حاکمیت ملی و امنیت و پیشرفت و استقامت در برابر دشمنانش از هر روز دیگر آماده‌تر است

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من در اینجا می‌خواهم از مردم استان کرمان و سیرجان و همه شهرستان‌های سرافراز این استان تشکر کنم. من امروز به کرمان و سیرجان آمدم تا بیش از ده هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را افتتاح کنم. در تاریخ استان‌های کشور ما کمتر نظیر دارد که در یک روز ده میلیارد و ۲۴۴ هزار میلیون تومان در یک استان طرح و پروژه افتتاح شده باشد.

وی افزود: در کنار مسئولان اجرایی و بخش خصوصی و معادن بزرگ این استان در سیرجان و رفسنجان و بقیه شهرهای استان بیش از ده هزار میلیارد طرح افتتاح می‌کنیم. در استانی قرار گرفتیم که در سال گذشته مردم این استان و مسئولان این استان یک رکورد تاریخی برای اشتغال ایجاد کردند.

روحانی با اشاره به ایجاد ۴۶ هزار شغل در سال گذشته گفت: در تاریخ استان کرمان بی‌سابقه است. این نشان سخت کوشی و فداکاری و ایثار مردم این استان حساس کشور است که اتصال دریای جنوب و خلیج فارس به مرکز کشور از طریق استان کرمان انجام می‌شود. این به این معنا نیست استان کرمان یا سیرجان سختی‌ها و مشکلات ندارد اولین مشکل خشکسالی و کم آبی است شما امسال می‌بینید باید دست تقاضای مان را به سوی آسمان بلند کنیم و از خدا بخواهیم رحمت خود را نازل کند.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که در این شرایط بی آبی باید چه کنیم؟ گفت: اولین اقدام تغییر نوع کشت استانی است این استان ضمن اینکه بهشت معدن در ایران است سرزمین کشاورزی است. زمین‌های حاصل‌خیز این استان باید سامانه نوین آبیاری داشته باشد باید با متد جدید باغات و سرزمین را آبیاری کنیم از سال ۹۲ تا امروز هر سال، سالی حدود دو هزار تا ۱۴ هزار هکتار داشتیم. تا امروز در استان کرمان ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی تحت سامانه نوین آبیاری قرار گرفته است. ما راه دیگری نداریم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم به مردم استان کرمان قول می‌دهم برای سال آینده ۲۸ هزار هکتار جدید تحت سامانه آبیاری نوین قرار خواهد. گرفت

وی  گفت: برای این ۲۸ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده و بودجه لازم پیش بینی شده همچنین برای کشت گلخانه‌ای. ما در این استان از طریق کشت گلخانه‌ای باید بتوانیم با آب کم و تلاش فراوان صادرات محصولات استان را بالا ببریم خوشحالم که در این استان سطح صادرات در همین ده ماه امسال نسبت به پارسال ده درصد افزایش یافته و یک درصد واردات کاهش یافته معلوم است مسیر صحیح و درستی را برای آبیاری و پیشرفت استان انتخاب کردیم.

روحانی افزود: موضوع دوم که از امروز اجرا می‌کنیم بودجه‌ای است که برای اشتغال روستایی در سراسر کشور از جمله در کرمان تخصیص داده شده است، ۳۸۳ میلیارد بودجه برای اشتعال روستایی مقرر شده و همین امروز شش طرح اشتغال روستایی شروع به کار می‌کند و این کار را ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سیرجان دو طرح مهم داریم، گفت: این دو طرح مهم  باید در سال‌های پیش رو اجرایی شود که می‌تواند برای استان اهمیت داشته باشد اولین آن اتصال راه آهن از سیرجان به کرمان است این طرح بسیار مهمی برای پیشرفت استان و برای حمل و نقل مواد معدنی استان است. این طرح مشارکت بخش خصوصی و دولتی است مطالعات انجام شده و چارچوب طرح تصویب شده و امروز کلنگ طرح در سیرجان زده خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح مهم دیگری که برای سیرجان و استان کرمان و استان‌های دیگر دارد گفت: مساله انتقال آب از دریای عمان به اینجاست در دست کار است. این کار طراحی‌شده است و بهش خصوصی طراحی و اجرا می‌شود. مسائل مربوط به فاینانس آن انجام شده است و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در راه انتقال آب به منطقه است گفت: دولت متعهد می‌شود مشکلات بانکی و سرمایه گذاری این پروژه را حل کند اولین مرحله طرح شیرین کردن آب دریای عمان است که به اینجا می‌آید. در دولت دوازدهم انشالله راه آهن و آب به سیرجان می‌رسد دولت تمام تلاش خود را در کنار مسئولین استان می‌کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مساله زلزله اخیر در استان گفت: فردا از بخشی از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کنم. قبلا مسئولین دولت به این مناطق سر زده‌اند و کارهایی کردند. نیازهای مردم باید حل شود فردا به مردم قول می‌دهم که خانه دائمی آنها چه زمانی حاضر می‌شود.

وی بیان کرد: به مسئولین استان تاکید می‌کنم به گسترش فضای مجازی و زیر پوشش بردن همه بخش‌هایی که زیر پوشش نیستند  توجه کنند  ۹۰ میلیارد دلار  بودجه برای آن تخصیص داده شده است تا مشکلات حل شود. در یک سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در ماه‌های آینده ۹۰ میلیارد سرمایه‌گذاری می‌شود.

روحانی با اشاره به مصوبات هیات دولت در استان کرمان گفت: در این سفر طرح‌هایی مورد تصویب دولت قرار گرفت که درسالهای آینده عملیاتی می‌شود که هزار صد و هشتاد و هشت میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص داده شده تا در طول سال ۹۷و۹۸و۹۹ اجرا می‌شود که تفصیل آن را در شورای اداری استان می‌گویم. همه با وحدت امید به سمت ایران سرفراز کرمان امیدوار پیش می‌رویم و دولت کنار مردم است

استان کرمان سیرجان امروز روحانی پیشرفت میلیارد رئیس‌جمهور ایثار اینکه آینده فداکاری آبیاری اولین منطقه تاریخ می‌کنیم بودجه هکتار تومان انقلابی تاکید امنیت سرزمین هستید افتتاح مشکلات دریای مسئولین پروژه انتقاد سامانه سعادت افتخار کردید نمی‌توانیم اجرایی روستایی انقلاب تخصیص گذشته افزود برابر صندوق اشتغال اشاره خصوصی امسال انتقال اتصال دیگری یافته می‌کنم مساله می‌کند تصویب صادرات گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری شورای مناطق مازندمجلس-پایگاه-خبری-مازندمجلس-