برگزیده ها

مازندمجلس: اژه‌ای گفت: سران فتنه با دستور شورای امنیت ملی محصور هستند و مسایلی که مربوط به امنیت ملی است باید شورا تصمیم بگیرد.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ایی با حضور در چهارمین نشست میان دوره‌ای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (دفتر تحکیم وحدت) در مشهد مقدس به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.
به گزارش نامه نیوز سخنگوی قوه قضائیه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: انشاء‌الله خاطرات روز‌های انقلاب را بتوانیم همیشه در ذهن داشته باشیم؛ بر نکات مثبت و ارزش‌ها بیفزاییم و برای رفع و کم شدن نقد‌ها و اشکالات تلاش کنیم. وی با اشاره به جمله معروف امام (ره) مبنی بر اینکه "انقلاب ما انفجار نور بود". به بیان توضیحاتی در این مورد پرداخت و اظهار کرد: امام راحل (ره) فرمودند: انقلاب ما انفجار نور بود. استحضار دارید فرق بین روشنایی تدریجی و روشنایی ناگهانی چیست. وقتی شب تبدیل به روز می‌شود، ابتدا آرام آرام از تاریکی‌ها کاسته شده و به سمت نور می‌رود و روز می‌شود. در این میان کسانی که از نور متضرر می‌َشوند، چه بسا فرصت پیدا کنند که خودشان را جمع و جور کرده و کسانی که از نور نگران هستند نیز تمهیداتی می‌اندیشند تا آنچه را که در نور نباید دیده شود، دیده نشود؛ اما اگر چنانچه ناگهان انفجار نور صورت گیرد، خیلی از افراد و موجودات غافلگیر می‌شوند. سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه گاهی در تاریکی محض یک نور بلافاصله گسترده شده و همه را غافلگیر می‌کند، گفت: در این صورت خیلی از پرده‌ها که باید پوشیده باشد، پوشیده نیست و خیلی از افرادی که باید برای ساعات آتی خود برنامه‌ریزی می‌کردند نمی‌توانند برنامه خود را انجام دهند. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به مسئله انصاف اشاره کرد و آن را یکی از ضروریات زندگی امروز دانست و اظهار کرد: انصاف معانی لغوی و اصطلاحی زیادی دارد. برخی از آن به‌عنوان تقسیم کردن، بدون آنکه بین طرفین تفاوت وجود داشته باشد، یاد می‌کنند و برخی انصاف را عدالت و دادخواهی می‌دانند.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر کسی چیزی را به شما نسبت دهد، اولین توقع این است که چیزی که می‌گوید مستند باشد و دومین انتظار این است که از خود شما بپرسد و در مورد آن از خودتان پرس‌وجو کند. وی بیان داشت: معمولاً انسان، چون حب نفس دارد، سعی می‌کند عیوب خود را نادیده بگیرد و عیوب دیگری را ببیند. سخنگوی قوه قضائیه افزود: بعضی افراد اگر نسبت به خودشان، خانواده‌اشان و جناحشان عیبی بود، اصلاً نمی‌بینند و اگر هم ببینند نادیده می‌گیرند یا توجیه می‌کنند؛ اما اگر عیبی را در رقیب ببینند، اولاً تحقیق نکرده بیان کرده  و بزرگ می‌کنند.      سخنگوی قوه قضائیه در خصوص محاکمه سران فتنه گفت:  آنچه در سال ۸۸ رخ داد خسارت بزرگی به کشور از نظر اقتصادی و حیثیتی وارد کرد و کسانی که عامل اصلی و مباشر در این موضوعات بودند باید محاکمه می شدند. وی گفت: سران فتنه با دستور شورای امنیت ملی باید محصور باشند و مسایلی که مربوط به امنیت ملی است باید شورا تصمیم بگیرد.در جاسوسی هسته ای و نظامی یک نفر نبوده ، در این زمینه افراد زیادی محکوم شدند.  اژه ای ادامه داد: عبدالرسول دری اصفهانی از ابتدا در تیم هسته ای نبود و در مسایل بانکی از سوی بانک مرکزی به این تیم اضافه شد. وی دو تابعیتی و تحصیلکرده انگلستان است که با پی دبلیو سی و بعضی شرکتها همکاری داشته و ایشان در حال حاضر به پنج سال حبس محکوم شده است.
وی در خصوص برگزاری دادگاه ها به صورت علنی بیان کرد:  دادگاه برخی موضوعات از جمله دادگاه های خانواده و مسائل شخصی افراد و یا موضوعات امنیتی را نمی توان به صورت علنی برگزار کرد. تجربه شخصی من این است که تاثیر برگزاری دادگاه به صورت علنی نتیجه اش از حکم اعدام و زندان ۱۰ سال یا ۲۰ سال بیشتر است.
افراد قضائیه دادگاه اظهار انقلاب انصاف کسانی انفجار محکوم محسنی امنیت زیادی موضوعات المسلمین برگزاری الاسلام پوشیده اژه‌ای می‌کند ببینند محاکمه بگیرد ادامه نادیده روشنایی نظامی اصفهانی جاسوسی محصور دستور شورای دانشجویان اشاره خودشان غافلگیر ابتدا سخنگوی اینکه  سخنگوی