برگزیده ها
حقوق بالای 5 میلیون تومان افزایش نمی‌یابد/ لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار مجلس

مازندمجلس: عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در کمیسیون تلفیق برای وزرا، معاونین وزرا، استانداران، سفرا، نمایندگان مجلس و کسانی که بالاتر از 5 میلیون حقوق می‌گیرند هیچ افزایش حقوقی در نظر گرفته نشد.

مازندمجلس: ولی داداشی چهارشنبه شب در نشست خبری با بیان اینکه حقوق مسئولین دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی کشور از مطالبات و دغدغه‌های جدی مردم است اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق برای وزرا، معاونین وزرا، استانداران، سفرا، نمایندگان مجلس و کسانی که بالاتر از 5  میلیون حقوق می‌گیرند هیچ افزایش حقوقی در نظر گرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که پایین‌تر از 5 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، ممکن است از 10 تا 18 درصد افزایش حقوق داشته باشند افزود: باید توازنی در بین کارمندان عالی‌رتبه و غیر عالی‌رتبه ایجاد شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی در قانون‌ برنامه ششم توسعه بازنشستگان بودند گفت: بازنشستگانی که تا یک الی یک‌میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرند و یکی از مطالبات جدی مردم این بود که دولت مکلف شود تا اتمام قانون برنامه ششم حقوق بازنشستگان را با سایرین همسان کند و توازن و تعادلی در این دریافتی‌ها صورت گیرد.

داداشی با اشاره به اینکه امسال یک هزار میلیارد تومان به دولت اجازه افزایش حقوق بازنشستگان داده شد بیان کرد: این اجازه برای این بود تا کسانی که پایین‌تر از 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرند حقوقشان حداقل به 2 میلیون ‌تومان افزایش پیدا کند که این امر بر اساس آیین‌نامه هیئت دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرکز جامع اطلاعات و آمار دولت افزود: دولت بر اساس اطلاعات و آماری که در مرکز وجود دارد می‌تواند اطلاع پیدا کند چه کسانی مستحق دریافت یارانه بوده و چه کسانی نیستند.

وی با اشاره به اینکه به دولت اجازه داده‌شده تا 37 هزار میلیارد تومان را در موارد مختلف هزینه کند گفت: از این رقم دولت باید‌ 23 هزار میلیارد تومان را برای یارانه عموم مردم، 3 هزار و 300 میلیارد تومان ‌در مورد یارانه نان و گندم، 3 هزار و 700 میلیارد تومان در بحث بهداشت درمان و 7 هزار میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و کسانی که زیرخط فقر زندگی می‌کنند استفاده کند.

تومان میلیارد اینکه کسانی افزایش میلیون بازنشستگان کمیسیون اشاره اجازه می‌گیرند یارانه برنامه داداشی اطلاعات عالی‌رتبه افزود مطالبات اجرایی پایین‌تر دریافت دغدغه‌های