برگزیده ها

مازندمجلس: احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب گفت هر گونه ضربه زدن به آینده بیت المقدس از سوی مسلمانان و مسیحیان پذیرفته نخواهد شد و به منزله بازی با آتش است.

مازندمجلس:  ابو الغیط در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی در مورد قدس در قاهره گفت: این نشست فرصتی برای ارزیابی مجدد شرایط بیت المقدس است، موضع مشترک کشورهای عربی در این مورد برای همه مشخص است و موضع اتحادیه اروپا نیز در مورد مسئله فلسطین مثبت و قابل تقدیر است.
وی تاکید کرد که ضربه زدن به قدس، کشاندن منطقه به درگیری دینی، خشونت و تروریسم است.
از سوی دیگر ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین در این نشست گفت که تصمیم آمریکا، تصمیمی جاهلانه و ظالمانه است و این تصمیم نقض خطرناک قوانین بین ‌المللی و نادیده گرفتن 250 هزار فلسطینی ساکن بیت المقدس است.
وزیر خارجه فلسطین عنوان کرد: قدس از گذشته پایتخت ابدی فلسطین بوده و خواهد ماند و کسی نمی ‌تواند به وضعیت قدس و مرکز قانونی آن ضربه بزند.
ریاض المالکی ادامه داد: کسی که این تصمیم را گرفته گمان می ‌کند که قدس را از میز مذاکرات کنار گذاشته است، اما قدس همیشه پایتخت ابدی ما بوده و باقی خواهد ماند.
مالکی افزود: تصمیم ترامپ نقش آمریکا در حمایت از روند صلح را پایان داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی در داووس گفت که مسئله بیت المقدس یکی از چالش ‌های مذاکرات بود، ما این مسئله را از روی میز برداشتیم و حالا دیگر نیازی نیست درباره آن صحبت شود.
فلسطین تصمیم آمریکا مسئله خارجه المقدس ترامپ مذاکرات پایتخت المالکی کشورهای اتحادیه گذشته