برگزیده ها

مازندمجلس: مشهد-استاندار خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی احداث قطار برقی مشهد- تهران با حل شدن موضوع فاینانس در سال آینده تسریع می شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۵۰۸ پروژه با اعتباری ۳۸ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود:  بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه صنعت و معدن و اشتغال داشتیم و امسال با حضور معاون رئیس جمهور دو هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح کردیم. همچنین بنیاد مسکن با حدود ۱۵۲ میلیارد تومان افتتاح پروژه خواهد داشت. در حوزه صنعت و معدن ۱۵ پروژه و  ارتباطات و مخابرات ۲۲ طرح در قالب بیش از دو هزار پروژه در این ایام افتتاح خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حوزه صنعت گفت: با سرمایه گذاری هایی که صورت گرفته در ۹ ماهه نخست سال جاری در حوزه خودرو ۳۷ درصد، کاغذ ۴۱ درصد، روغن نباتی ۵۱ درصد، کاشی ۴۴ درصد و الیاف مصنوعی ۵ درصد  رشد داشته ایم. در حوزه صادرات نیز حدودا توانستیم ۱۵۹۴ میلیون دلار صادرات انجام دهیم که نسبت به ۱۰ ماهه گذشته ۱۱.۴ درصد رشد داشته است. در حوزه اشتغال از دو میلیون و ۱۵۰ هزار اشتغال گذشته ایم.

۱۲ نفر در بازداشت هستند

وی در خصوص اغتشاشات  اخیر ابراز کرد: نارضایتی در هر جامعه ای امری انکارناپذیر است اما گاهی این نارضایتی با نگاه های تبلیغاتی و سلیقه ای آمیخته می شود و مردم را تحت فشار روحی و روانی قرار می دهد و تداوم نگاه تبلیغاتی باعث ایجاد مسائل شد. در مورد برخی کالاها افزایش قیمت داشتیم اما حتی این میزان قیمت قابل مقایسه با سال های بین ۸۹ تا ۹۲ نیست. ملت ما در حوادث اخیر متوجه شدند که اعتراض باید روشن و شفاف باشد و مرز بین اعتراض و اغتشاش باید روشن شود و شعارها و اعتراضات در چهارچوب قانونی صورت گیرد .

وی ادامه داد: مجموعه هایی که ثبت رسمی نشدند نمی توانند تجمع کنند .همه باید مراقب باشیم زیرا دشمنان ما در کمین هستند. ۱۲ نفر در خراسان رضوی به دلیل حوادث اخیر  بازداشت هستند زیرا آنها اموال عمومی را تخریب کردند . در این اغتشاشات خون از دماغ کسی نیامد و بسیاری از بازداشت شدگان  شب اول آزاد شدند.

انتقال آب از کوههای هزار مسجد به مشهد

رشیدیان با اشاره به چالش کم‌آبی در خراسان رضوی تصریح کرد: انتقال آب با لوله از هدر رفت آب جلوگیری می کند و در همین راستا دو هزار کیلومتر  اجرای خط لوله مصوبه داریم که در حال اجرا است و تا افق ۱۴۲۰ برنامه هایی در این حوزه داریم که بحث های مدیریت ، تامین و انتقال آب از کوه های هزار مسجد به مشهد از نمونه های این طرح هاست.

وی در خصوص تحولات افغانستان گفت: جابجایی عناصر تروریستی از عراق به سوریه و افغانستان  را داشتیم و تبادل اطلاعات و اخبار در این خصوص صورت گرفته است. همکاری های امنیتی مرزی نیز وجود دارد و تدابیر لازم برای مراقبت از مرزها انجام شده است. همچنین مرزبانان و نیروهای ارتش و سپاه آمادگی لازم را دارند.

رئیس جمهور به مشهد سفر می کند

استاندار خراسان رضوی در رابطه با سفر رئیس جمهور به مشهد گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم و باتوجه به شرایط موجود امیدواریم به زودی میزبان رئیس جمهور باشیم و اطلاع رسانی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی در خصوص موسسات مالی و اعتباری خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که اموال مردم در این زمینه بازگردد و تجربه موفقی را در مورد موسسه میزان داشتیم می توانیم این مشکل را نیز ساماندهی کنیم . در این راستا ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بانک مرکزی برای این مسئله خط اعتبار تعیین کرده است. 

رشیدیان با بیان اینکه موضوع نشاط اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد ادامه داد: این حوزه نیاز به توجه بیشتری دارد و  باید در مناسبت هایی مانند عید نوروز و دهه فجر به این مهم پرداخته شود.

وی با اشاره به اعتبارات مربوط به حاشیه شهر مشهد گفت: با پیگیری هایی صورت گرفته در سال های گذشته بودجه حاشیه شهر مشهد حدود ۱۰۰ میلیارد پیش بینی شد که امیدواریم این مهم در قالب بودجه کلانشهرها محقق شود.

استاندار خراسان رضوی در خصوص  ارائه تسهیلات بانکی ابراز کرد: خوشبختانه در حوزه صنعت ۴ هزار و ۷۵ میلیارد تومان، مسکن و خدمات هزار و ۳۸ میلیارد، صادرات ۱۵۲ میلیارد تومان و سایر بخش ها ۴۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با تاکید به تشکیل مجمع روسای دانشگاه های خراسان رضوی گفت: اولین مسئله ای که در این زمینه از روسای دانشگاهی مطالبه کردیم، بیان مشکلات دانشجویان بود و دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص آب سالم، دانشگاه پیام نور آسیب های اجتماعی و دانشگاه آزاد موضوع حاشیه نشینی  را انتخاب کردند و به بررسی آنها پرداختند. همچنین مسئله اشتغال فارغ التحصیلان نیاز به چاره اندیشی دارد.

رشیدیان در رابطه با نرده های حائل نماز جمعه تصریح کرد: کسانی که در ستاد نماز جمعه فعالیت دارند باید نسبت به این مهم اقدام کنند. برخی نرده های حائل را برای امنیت ضروری می دانند و من به عنوان یک مقام‌ سیاسی در استان حاضرم بعد از نماز جمعه بین مردم بروم و به سوالاتشان پاسخ دهم. 

وی با اشاره به جایزه ویژه رضوی تاکید کرد: ظرفیت جایزه رضوی باعث شناخت مردم با دانشمندان و کشورشان می شود که باید از این ظرفیت استفاده شود.

تسریع در اجرای پروژه قطار برقی

استاندار خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار برقی تهران – مشهد گفت: فاینانس این مسیر حل شده و از اول سال به صورت گسترده تر عملیات اجرایی شروع می شود و امیدواریم در استان کار اجرایی در قطعه مشهد نیشابور آغاز شود.

رشیدیان در ادامه به بحث  نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: همه مصوبات شورای عالی شهرسازی درست است وباید اصلاحاتی در خیابان شارستان انجام می شد. 

وی در خصوص خروج بازنشستگان از دایره فعالیت ابراز کرد: در مورد این موضوع نباید دچار افراط و تفریط شویم. افراد باتجربه ای که از لحاظ جسمی توان کار کردن دارند و دولت برای تجربه‌شان هزینه کرده، نیروهای ارزشمندی هستند و در کنار آنها وجود جوانان با انگیزه که بتوانند کارها را پیش ببرند لازم است.

میلیارد خراسان پروژه تومان جمهور اشاره داشتیم دانشگاه اشتغال افتتاح استاندار گذشته صادرات ادامه گرفته موضوع تاکید حاشیه مسئله امیدواریم داریم دارند انتقال ابراز همچنین رشیدیان زمینه استان اجتماعی تهران میلیون مناسبت رابطه امسال اجرای بودجه ظرفیت اجرایی جایزه فعالیت روسای تسریع اعتباری نیروهای اعتراض گذاری حوادث میزان نارضایتی تبلیغاتی باشیم اموال کردیم افغانستان راستا تصریح سرمایه بازداشت