برگزیده ها

مازندمجلس: انتقادات به وضعیت اقتصادی و معیشتی در کشور، در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، افزایش یافته است.

مازندمجلس: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در خصوص انتقادها به عملکرد اقتصادی دولت و تأثیر آن بر اعتراض های مردمی به نامه نیوز گفت: کشور قانون دارد، ضابطه دارد؛ بحث فرد و اشخاص مطرح نیست. آقای روحانی دوره چهار سال اول ریاست جمهوری شان تمام شد و الآن وارد دوره چهار ساله دوم شده است. شعارهایی را در زمان انتخابات داده است و الآن در پی عمل کردن به آن شعارهاست؛ منتها مشکلاتی که در داخل داریم و گرفتاری هایی که در بیرون به وجود می آید، موجب می شود ایشان نتواند به وعده ها و شعارهایش جامه عمل بپوشاند. یا در مورد دیگر مسئله بیکاری؛ روشن است که در کشور ما چند میلیون نفر، بیکار داریم. این دیگر ربطی به اصلاح طلب و اصول گرا ندارد؛ بیکاری وجود دارد و مختص به ایران هم نیست در تمام دنیا وجود دارد. وی افزود :باید اراده و همیت عمومی دست به دست هم بدهند تا مشکلات برطرف شود. این دیگر اختصاص به یک طیف سیاسی خاص ندارد. آقای روحانی یا هر فردی که در خانه خودش فردی بیکار دارد، موافق این امر نیست و می خواهد هر فرد در خانواده درآمد داشته باشد. اما هرچه که میخواهیم که در بیرون وجود ندارد؛ نسخه رفع مشکلات کشور که در داروخانه پیدا نمی شود!
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: شعارهایی که داده شده، خواسته عمومی است؛ به عنوان مثال همه خواهان آن هستیم که فقر وجود نداشته باشد و ریشه کن شود. اما این ریشه کنی فقر و مسائلی از این دست از عهده یک فرد، یک جناح یا یک دولت بر می آید؟ یا باید همه دست به دست هم بدهیم  و نیاز به حمایت عمومی دارد؟ ما ها مدام داریم حرف می زنیم! مطبوعات هم پر از حرف است. گفت لغت عرب بر سه قسم است: اسم، فعل و حرف؛ لغت ما هم بر سه قسم است: حرف است و حرف است و حرف! با حرف نمی شود کاری پیش برد. وی افزود : به همین مسئله اخیر نگاه کنید، برف سنگینی در نیمی از کشور بارید، آیا دولت می تواند می تواند به تنهایی همه جاده ها، خیابان ها و کوچه های اصلی و فرعی را برف روبی کند؟ یک اراده عمومی می خواهد که متأسفانه وجود ندارد.
اکرمی افزود: الآن بهمن ماه هستیم و یازده ماه از طرح شعار سال که رهبری مطرح کرده اند، می گذرد؛ هرکس وجدان خود را قاضی قرار دهد، ببیند آیا اندک قدمی در این راستا برداشته است یا خیر. مقام معظم رهبری برای هشتاد میلیون نفر، سال را نامگذاری کردند و هشتاد میلیون نفر بایستی در این راستا تلاش کنند.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به مطلب یک وب سایت اصول گرا مبنی بر پیشنهاد استعفا به رئیس جمهور حسن روحانی گفت: اولا با صداقت و شهامت تعداد مخاطبان خود را اعلام کند؛ دوما بنویسد که این حرف خودش است یا حرف زیر کرسی! مملکت ضابطه دارد، قانون دارد. آن دوره اول ریاست جمهوری، وقتی بنی صدر تمام خطاها و خیانت هایش معلوم شد؛ آن وقت مجلس وارد عمل شد. اردیبهشت ماه امسال مردم آمده اند و بیست و چهار میلیون به آقای روحانی رأی داده اند؛ مگر می شود نیمه راه، کارها را رها کنند؟ این حرف ها خیلی بچه گانه است. بله! مشکل داریم، اما مشکل فرد نیست.
روحانی میلیون داریم عمومی جمهوری شورای ریاست افزود مشکلات اراده ندارد رهبری هشتاد راستا ندارد؛ تواند هستیم شعارهایی کنند؟ کارها پیشنهاد فرهنگی اکرمی قانون مسئله بیرون عنوان ضابطه بیکار