برگزیده ها

مازندمجلس: میانمار مخالفت خود را با دیدار مقام‌های شورای امنیت سازمان ملل از این کشور در ماه فوریه ابراز داشته است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز منصور ایاد العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: میانمار به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است تا در ماه فوریه از این کشور دیدن نکند چرا که زمان مناسبی برای انجام این کار نیست.
از اواخر اوت سال گذشته تاکنون حدود 690 هزار آواره روهینگیا به واسطه سرکوب و اقدامات وحشیانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار مجبور به ترک خانه و کاشانه خود در استان راخین شده و به بنگلادش گریخته اند.
شاهدان عینی و فعالان حقوق بشر بر این باورند که نیروهای امنیتی میانمار جنایات وحشیانه ای را علیه مسلمانان روهینگیا مرتکب شده اند از جمله قتل و کشتار، تجاوز و آتش زدن مزارع و خانه های مسلمانان روهینگیا در روستاهای استان راخین.
آمریکا و سازمان ملل نیز اعلام کرده اند که این اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی میانمار، پاکسازی قومی است.
نماینده کویت در سازمان ملل تاکید کرد: من سعی کردم تا در زمان ریاست کویت بر شورای امنیت در ماه فوریه، سفری را به میانمار سازماندهی کنم. این سفر در ماه فوریه اتفاق نخواهد افتاد. سایر اعضای شورای امنیت شاید بعدا در ماه های مارس یا آوریل چنین سفری را سازماندهی کنند. دولت میانمار این سفر را رد نکرده است، آنها تنها فکر می کنند که الان زمان مناسبی نیست.
در ماه نوامبر، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از دولت میانمار خواستند تا خشونت و استفاده افراطی از زور در استان راخین را متوقف کند. شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش های مربوط به نقض حقوق بشر اعلام کرده است.
میانمار امنیت شورای نیروهای امنیتی راخین استان روهینگیا اعلام فوریه مسلمانان اعضای گزارش سازماندهی تاکید اقدامات وحشیانه مناسبی نماینده