برگزیده ها
«جشن دلتنگی» دغدغه دلسوزان کشور است/ مرز حریم خصوصی و حریم عمومی یک خانواده در جامعه ما مشخص نیست

مازندمجلس: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در سینما فرهنگ به تماشای فیلم جشن دلتنگی به کارگردانی پوریا آذربایجانی نشستند.

مازندمجلس: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در سینما فرهنگ به تماشای فیلم جشن دلتنگی به کارگردانی پوریا آذربایجانی نشستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طیبه سیاوشی، حجت الاسلام احمد مازنی و مصطفی کواکبیان شامگاه پنجشنبه ۱۲ بهمن در اولین روز سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور در سینما فرهنگ به تماشای فیلم جشن دلتنگی به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی علی قائم مقامی نشستند.

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار با ایلنا با اشاره به محتوای مثبت فیلم جشن دلتنگی گفت: این فیلم یک موضوع و سوژه روز را مطرح می‌کند و داستان جذابی را روایت می‌کرد که مخاطب را تا انتهای فیلم با خود همراه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستمایه این فیلم فضای مجازی و رفتار شهروندان در این فضا است افزود: آنچه در این فیلم مطرح شد دغدغه ما، هنرمندان و همه مسئولان و کسانی است که دلسوز جامعه هستند در این فیلم به خوبی بر تفاوت حریم خصوصی و حریم عمومی خانواده  تاکید شده است .

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز در جامعه ما مشخص نشده است که مرز حریم خصوصی و حریم عمومی یک خانواده کجاست و در این فیلم نشان می‌دهد که فضای مجازی سریع وارد جامعه ما شده است و ما متوجه نشدیم چه تاثیراتی می‌تواند روز زندگی ما بگذارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یکی از جذابیت‌های فیلم برای من توجه به فناوری‌های روز بود و اهمیت خانواده و لزوم حفظ حریم خانواده در برابر آسیب‌ها است که بعضاً این فناوری‌ها می‌توانند وارد کنند و انسانی که در این شهر مدرن زندگی می‌کند چگونه می‌تواند در استفاده از این تکنولوژی بین مدرنیته و سنتهای خانوادگی ایجاد کند.

وی درباره ویژگی‌های ساختاری و هنری فیلم گفت: روند داستان و روایت در فیلم و همچنین نوع بیان آن  و بازی بازیگران  چند ویژگی اصلی  بود  که می‌تواند برای داوران، منتقدان ومردم جذابیت داشته باشد و از همه مهمتر حرفی که فیلم درباره تکنولوژی و فضای مجازی می زند می‌تواند مورد توجه داوران قرار بگیرد.

در زمان نمایش این فیلم علی قائم مقامی،پوریا آذربایجانی،مونا سرتوه،بهنام تشکر حضور داشتند و با نمایندگان مجلس گفت‌وگو کردند.

خانواده جامعه دلتنگی می‌تواند سیاوشی آذربایجانی می‌کند مجازی پوریا عمومی گفت‌وگو خصوصی ایلنا روایت دغدغه داستان ادامه داوران درباره تکنولوژی زندگی اشاره کمیسیون فرهنگ سینما اسلامی شورای تماشای کارگردانی نمایندگان مقامی خبرنگار نشستند فرهنگی