برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر گروه اجتماعی روزنامه شرق در واکنش به استناد برخی کانال های اصولگرا به یک توییتر یک فرد ناشناس در خصوص ادعایش با بی بی سی یادداشتی منتشر کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز صدرا محقق، دبیر گروه اجتماعی روزنامه شرق در واکنش به ادعای برخی کانال های اصولگرا در خصوص ارتباط او با بی بی سی فارسی یادداشتی منتشر کرد.
برخی کانال های اصولگرا با استناد به مطلبی که توییتر یک ایرانی مقیم آمریکا منتشر کرده بود مدعی شدند صدرا محقق نویسنده برخی یادداشت های بی بی سی فارسی است. محقق در واکنش به این ادعاها یادداشتی منتشر کرد که می خوانید:
" کلاه‌تان را بالاتر بگذارید
 از من به برخی فعالان رسانه‌ای و صاحبان کانال‌های تلگرامی اصولگرا نصیحت که کلاه‌تان را کمی بالاتر بگذارید.
از روز گذشته فردی با نام «کسری شاه‌حسینی» که ادعا می‌کند افسر امنیت داخلی آمریکاست با ادعای اینکه از یکی از دوستانش شنیده، در توییتر نوشت نویسنده گزارشی درباره هشتگ پسر خیابان نجات‌الهی کجاست، در بی‌بی‌سی‌ فارسی، صدرا محقق است. کل مستندات او برای این ادعا شنیده‌ها از دوستش بود. بلافاصله تعدادی از کانال‌های تلگرامی اصولگرا با شوق و ذوق از کشف رابطه یک خبرنگار اصلاح‌طلب با رسانه‌های خارج از کشور، شروع به انتشار این مطلب کردند و این فرد را «پژوهشگر مرکز تحلیل سیاست بین‌الملل که اطلاعات و رخدادهای بین‌المللی را با نگاه سایبری تحلیل می‌کند» معرفی کرده‌اند. این خبر به شکلی گسترده در ده‌ها کانال خبری اصولگرا منتشر شده و موجب نگرانی شدید خانواده و نزدیکان من شده است.
فقط پیشنهادم به این دوستان اصولگرای احتمالا معتقد و مذهبی ِ منتشر کننده خبر این است که بروند در توییتر بقیه نوشته‌های این فرد که او‌ را نزد هزاران هزار مخاطب «پژوهشگر و تحلیل‌گر سایبری سیاست بین‌الملل» معرفی کرده‌ و به او اعتبار داده‌اند، ببینند. این فرد شبانه روز در توییتر مشغول توهین و نوشتن فحش رکیک و مشمئزکننده به ائمه و حضرت فاطمه و زینب کبری است.
بعد هم اگر فرصت شد برای ادامه کارتان به این نکات فکر کنید؛ مستندات برای تایید و انتشار یک خبر یا باید فکت و مستندات دقیقی از ادعا و خبر منتشر شده باشد، یا فرد منتشر کننده میزانی از وجاهت و اعتبار را داشته باشد که بتوان به صحت ادعای او گمان برد. در این مورد مشخص، منتشر کننده‌ی خبر، صرفا نوشته است این موضوع را از یکی از دوستانش - بدون ذکر نام - شنیده است. کل مستندات ادعای او همین است. 
به لحاظ اعتبار راوی هم، نوشته‌های او‌ در توییتر را ببینید که مملو از توهین‌ها و فحش‌های رکیک و مشمئز کننده به ائمه و حضرت فاطمه است. آیا چنین کسی می‌تواند منبع معتبری برای طرح یک ادعا در مورد یک خبرنگار داخل ایران باشد؟ به نظر چنین فردی برای برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرای داخل کشور نه تنها منبع کاملا موثقی است بلکه پژوهشگر و تحلیلگر سیاست بین‌الملل هم هست."
منتشر اصولگرا ادعای توییتر مستندات بین‌الملل پژوهشگر سیاست کننده کانال اعتبار فارسی واکنش خبرنگار تحلیل انتشار معرفی فاطمه اصولگرای نوشته‌های سایبری تلگرامی یادداشتی نویسنده ارتباط روزنامه اجتماعی کلاه‌تان بالاتر می‌کند دوستانش کانال‌های رسانه‌ای فعالان شنیده