برگزیده ها
مازندمجلس: روزنامه ینی شفق ترکیه اعلام کرد که در پی حملات موشکی صبح امروز گروه های کُردی سوریه به مرکز شهر کیلیس و شهر ریحانلی در استان حاتای ترکیه یک غیر نظامی کشته و 9 نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش نامه نيوز، سه موشک شلیک شده از مناطق تحت تصرف گروه های تروریستی یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در عفرین به یک خانه و یک شهرک سابق صنعتی در منطقه فندقلوی شهر ریحانلی اصابت کرده است که در پی آن یک غیر نظامی کشته و هفت نفر دیگر مجروح شدند.
بنابر اعلام این رسانه، صبح امروز حوالی ساعت 11 نیز چندین موشک شلیک شده از سوی تروریست های حاضر در عفرین به یک بیمارستان دولتی و جاده علی متین دیریم در مرکز شهر کیلیس اصابت کرد که در پی آن 2 غیر نظامی به شدت مجروح شدند.
به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده، در چهاردهمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در عملیات شاخه زیتون تاکنون بیش از 823 نفر از تروریست ها نیز به هلاکت رسیده اند.
بر اساس اخبار منتشره از رسانه های ترکیه، پس از آغاز عملیات عفرین، معارضان کرد سوری به تلافی حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و عملیات شاخه زیتون، حملات موشکی خود را به خاک ترکیه آغاز کرده و در 13 روز گذشته چندین موشک به سوی شهرهای کیلیس و ریحانلی پرتاب کرده که در نتیجه آن دهها غیر نظامی ترک کشته و یا مجروح شدند.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.
ترکیه سوریه عملیات اعلام نظامی عفرین منطقه رسانه حملات کیلیس تروریست مجروح زیتون ریحانلی موشکی چندین شهرهای کُردی حاتای اصابت مناطق ادامه امروز گزارش