برگزیده ها
مرعشی: مسئولان باید فاصله با مردم کم کنند/  ارزيابي مستمر از عملكرد شوراي سياست گذاري در استان‌ها ضروريست

مازندمجلس: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مسئولان بایستی با بازنگری در روابط و کوتاه کردن فاصله خود با مردم در راستای ارتقای شاخص ها تلاش کنند.

مازندمجلس: حسین مرعشی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از نمایندگان و دبیران احزاب اصلاح‌‌طلب در سنندج با بیان اینکه شکل‌گیری جریان اصلاحات با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده است، گفت: این جریان برگرفته از احزاب و چهره‌های سیاسی اثرگذاری است که به عنوان سرمایه، نقش تعیین‌کننده‌ای را در ارتقای شاخص‌های سیاسی ایفا می‌کنند.
 وی با بیان اینکه احزاب در کشور قدرت مانور اندکی دارند، اظهار داشت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تلفیق شورای مشورتی و شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در راستای بهبود وضعیت سیاسی کشور شکل گرفت.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دور نخست در استان‌ها نسبت به مرکز ضعیف و عمدتا به شکل اقتضایی بروز می‌کرد. از این رو با تشکیل کمیته ارزیابی و نظارت مستمر بر استان‌ها و احزاب ملی بازنگری و اصلاحاتی در این شورا رخ داد.
پیگیری بر کارکرد منتخبان شورای شهر، مجلس توسط شورای عالی سیاست‌گذاری
مرعشی رویکرد فعلی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را فراتر از انتخابات دانست و تصریح کرد: نظارت و پشتیبانی و نیز پیگیری بر کارکرد منتخبان در شورای شهر، مجلس و شورای عالی استان‌‌ها به صورت جدی در دستورکار شورای مذکور قرار دارد.
وی در خصوص شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: نظام با تمام نقاط قوت و ضعفی که دارد با مشارکت همگان بروز و ظهور یافته است اما خروجی نظام سیاسی و نتایج و کارکرد غایی انقلاب نیز مطلوب جریان اصلاحات نیست؛ از این رو درصدد اصلاح آن تلاش می‌کنند.
مسئولان باید فاصله خود را با مردم کم کنند
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به شرایط حاکم بر منطقه ابراز داشت: اگرچه در کشوری زندگی می‌کنیم که با شاخص‌های توسعه‌یافتگی سیاسی و اجتماعی فاصله دارد اما برای تبدیل نشدن به شرایط کشورهای منطقه، باید مسئولان با بازنگری در روابط خود با مردم و کوتاه کردن این فاصله نیز درصدد ارتقای شاخص‌های مذکور برآیند.
مرعشی افزود: چنانچه مسئولی در انجام امور کوتاهی می‌کند، باید نسبت به برکناری آن اقدام و افراد شایسته را جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم برگزید.
وی با اشاره به وضعیت استان کردستان بیان کرد: استان کردستان با وجود ظرفیت‌های مختلف از لحاظ برخی شاخص‌ها دچار عقب‌ماندگی است و از این‌رو می‌طلبد با کنار گذاشتن اختلاف‌ها همگی با اتحاد و همبستگی بر روی توسعه استان متمرکز شویم.
معروف صمدی: ضرورت بازنگری در جریان اصلاحات
معروف صمدی، نایب رئیس اول نمایندگان ادوار نیز در این نشست با اشاره به تحولات اخیر کشور، یادآور شد: در ایام بروز اعتراضات مردم با سر دادن شعارهایی خود را از دو جریان سیاسی کشور جدا کردند و از جبهه‌ای سوم که فاقد رهبر و سازمانی است پیروی کردند.
وی ادامه روند فعلی جریان اصلاحات را راضی‌کننده ندانست و عنوان کرد: چنانچه بازنگری در رویکرد این جریان اتخاذ نشود احتمال شکست جبهه اصلاحات وجود دارد و زمینه برای بروز جبهه سوم که بعضا هم بی‌نام و نشان است، فراهم می‌شود.
این نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازوکار و ساختار باید به نحوی باشد که الگوی رفتاری برای مناطق مختلفی که جامعه و فرهنگ آنها نیاز دارد طراحی و اجرایی شود.

شورای جریان سیاسی احزاب بازنگری اصلاحات فاصله مسئولان اصلاح‌طلبان مرعشی شرایط شاخص‌های اشاره استان‌ها استان کارکرد رویکرد مذکور منتخبان منطقه کردستان چنانچه درصدد اصلاح‌طلب عنوان اینکه نمایندگان مستمر ارتقای وضعیت نظارت سیاست‌گذاری ادامه پیگیری