برگزیده ها
مولاوردی:فرآیند توسعه شهری فقط با مشارکت شهروندان امکان پذیر است

مازندمجلس: دستار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی فرآیند توسعه شهری را فقط با مشارکت شهروندان امکان پذیر دانست و تصریح کرد: با برداشتن گام های اساسی در تحقق منشور حقوق شهروندی شاهد تحقق شهرهای پایدار خواهیم بود.

مازندمجلس: شهیندخت مولاوردی روز جمعه در بیست و نهمین کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم با بیان اینکه برای نخستین بار مفهوم شکوفایی شهری در 1312 شکل گرفت، تصریح کرد:ارزشمندی رابطه بین شهر با شاخص شکوفایی به عنوان ابتکاری جهانی در این است که تغییر یا پیشرفت در زندگی شهری را به دنبال دارد.
به گزارش نامه نيوز، وی خاطر نشان کرد: با این روش می توان فرصت و چالش هایی که شهرها با آن مواجه هستند را تشخیص داد و همچنین پشتیبانی فنی و محتوایی به شهرداری ها را، از طریق اطلاعات مبتنی بر شواهد برای دستیابی به راه حل های نوآورانه در زمینه های اقتصاد شهری، امور مالی شهرداری ها، برنامه ریزی شهری و تعریف اجرایی و تدوین سیاست ها را فراهم ساخته و با شناسایی مناطق الویت دار و تحلیل درست و مناسب از وضعیت فعلی و ارایه برنامه عملیاتی، روند دستیابی به رفاه و توسعه شهری را تضمین کرد.
وی تاکید کرد: برای تحقق وضعیتی که شهرها تمامی کارکردهای لازم برای زندگی را داشته باشند، ایجاد فضای همدلی و هم افزایی بین بخش های مختلف و هماهنگی بین بخشی و استفاده از تمام ها و ظرفیت های داخلی و بین المللی و همکاری و تعامل تمامی قوای حاکمه باید در الویت قرار گیرد.
مولاوردی نقش انسان در چرخه توسعه کشور را بسیار مهم دانست وتصریح کرد: تکنیک بر حقوق شهروندی غلبه کرده است و باید با تدبیر درست و برقراری توازن و ایجاد رابطه بین این دو موضوع با تکنولوژی برخورد کنیم و رابطه انسان و مدرنیته را تعریف کنیم.
وی ادامه داد: چگونگی سازگاری مفاهیم و اندیشه مدرن با هویت ایرانی - اسلامی بدون بازگشت به عقب می تواند از ملاحظات محوری باشد تا سد راه ناهجاری های اجتماعی، کج روی ها و شلختگی های شهری موجود کرد و با تغییر انگاره از تکنیک و فن به انسان که کار دشواری به نظر می رسد، توسعه پایدار شهری را به معنای واقعی کلمه در دستور کار خود قرار دهد.
دبیر کل حزب دفاع از حقوق بشر زنان تصریح کرد: باید به نقش زنان در حوزه هایشهری و توسعه کشور توجه بیشتری کرد.
وی اظهار داشت: باید از زنان و کودکان در برابر خشونت های شهری محافظت کنیم که یکی از برخورداری آرامش در زیست شهری است و دیگری ایجاد آسایش حق مردم از حقوق شهروندی است.
مولاوردی تصریح کرد:اگر تحقق حقوق شهروندی را از حکمرانی خوب بدانیم، حضور احزاب در حقوق شهروندی را باید سهل کنیم. بقای یک حزب یعنی عمل به وعده ها و این یعنی توسعه پایدار شهری و وقتی شهرندان بیشترین حضور در تصمیم گیری ها داشته باشند، شهروندان می توانند احساس دستیابی به حقوق شهروندی را داشت باشند.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ کنند. 

توسعه احزاب کنفرانس شهروندی مولاوردی سیاسی رابطه انسان مختلف باشند ایجاد دستیابی تصریح ابریشم پایدار توسعه پایدار اسلامی المللی تمامی بین‌المللی آسیایی تکنیک موضوع شهرها دائمی دومین کمیته نهمین مشارکت شهروندان شکوفایی تغییر برنامه تعریف شهرداری گزارش زندگی الویت