برگزیده ها

مازندمجلس: معاون سیاسی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکایی ها در طول یک سال گذشته تلاش کردند تا دوباره پای ایران را به شورای امنیت باز کنند و این تلاش تا کنون به شکست خورده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام اخیر آمریکا برای جمع کردن اعضای شورای امنیت برای لاشه موشکی یمن گفت: این یک حرکت نمایشی بود که دولت آمریکا انجام داد، آن هم با نمایش قطعاتی که معلوم نیست از کجا آمده است.

وی ادامه داد: دعوت اعضای شورای امنیت به ناهار و بردن آنها به موزه را ما یک حرکت مذبوحانه می بینیم.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکایی ها در طول یک سال گذشته تلاش کردند تا دوباره پای ایران را به شورای امنیت باز کنند و این تلاش تا کنون به شکست خورده است.

عراقچی یادآور شد: هرچندبار که آمریکا موضوع موشکی ایران، یمن و یا آشوب های داخلی را سعی کرد به شورای امنیت بکشاند به انزوای هرچه بیشتر آنها منجر شد و این چیزی است که همه رسانه های غربی به آن اذعان کردند.  

وی افزود: حرکت آخر آمریکایی ها این بود که سعی کردند بحث آشوب های داخلی ایران را به صحنه ای برای محکومیت ایران در شورای امنیت تبدیل کنند، آن جلسه شورای امنیت به جلسه حمایت تمام اعضا شورای امنیت به برجام تبدیل شد و انزوای آمریکا بیش از پیش مشخص شد.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه در پایان گفت: در واکنش ها و بازتاب ها بعد از این حرکت آمریکا شاهد بودیم که کشورهای مختلف چندان از این حرکت آمریکایی ها راضی نبوده و این حرکت موثر نبوده است و موضع دولت روسیه و کشورهای دیگر شورای امنیت در این خصوص روشن بود، حتما آمریکا از این مسیر نمی تواند به ترفندی برسد.

امنیت شورای آمریکا عراقچی امورخارجه آمریکایی سیاسی وزارت معاون تبدیل کشورهای نبوده انزوای خبرنگاران خورده اعضای موشکی داخلی