برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از سرمایه‌گذاری و مشارکت در تکمیل ۱۵ مرکز محله در این شهر جدید خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری گفت: در راستای تحقق اهداف جدید وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید و تحقق اندیشه ایرانشهری بر پایه توسعه محله‌ها و افتتاحات محله محور، خصوصاً در پروژه های مسکن مهر، با هدف ارتقای سطح کیفی زندگی در این محلات شهر پردیس، که به عنوان قطب فناوری و پژوهشی کشور شناخته شده است، شرکت عمران بر اساس برنامه ریزی های کلان مدیریتی در حوزه سرمایه گذاری، استفاده از توان عظیم بخش خصوصی جهت مشارکت در پروژه های عمرانی و توسعه شهری را به عنوان اصلی ترین اولویت برای پیشبرد اهداف توسعه شهری تعریف کرده است.

غفوری در این راستا اضافه کرد: شرکت عمران به منظور توسعه همه جانبه محلات شهر و هویت بخشی به سکونتگاه ساکنین، در سال گذشته با اجرا و بهره‌برداری از اولین مرحله بسته سرمایه گذاری مشارکتی در محله ایرانشهر دره آرا (فاز ۱۱) مسکن مهر، در قالب بسته سرمایه گذاری ۱۵۳۰ میلیارد ریالی شامل ۱۸ قطعه تجاری، ۸ مرکز آموزشی، یک باب مسجد محله ای، یک مرکز کلانتری و یک باب مرکز درمانی و هم چنین در سال جاری نسبت به برگزاری فراخوان مشارکت در ساخت مراکز محلات دره بهشت (فاز ۸) شامل: مرکز محله های دنا، سهند و الوند به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: بسته مشارکتی تکمیل مراکز محلات دره آرا (فاز ۱۱) و در قسمت جنوبی فاز مذکور در قالب بسته مشارکتی جدید به ارزش تقریبی حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال شامل محلات زرین شهر، آرمان شهر، یاس، فولادشهر و ... در مرحله تکمیل مدارک و مستندات مربوطه جهت برگزاری فراخوان مشارکت و انتخاب سرمایه گذار قرار دارد. 

غفوری با بیان اینگه شرکت عمران شهر جدید پردیس با بهره گیری از سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت، طی یک سال گذشته موفق به اجرایی کردن قراردادهای مشارکت به ارزش ریالی حدود ۱۷۰ میلیارد ریال شده است گفت: بازدهی سرمایه گذاری‌های در دست اقدام در زمینه‌های تفریحی- توریستی، ریلی، مسکونی، آموزشی، ورزشی، فضای سبز و .... در رونق اقتصادی و هم چنین اشتغال‌زایی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی شهروندان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

این مقام مسئول در پایان  در این خصوص رعایت معماری ساختمان‌ها و بناها منطبق با اقلیم منطقه و با رعایت هویت معماری فاخر را در شهر جدید پردیس امری ضروری دانست و گفت: همچنین برنامه‌ریزی در خصوص تعریف بسته های مشارکتی در قالب مراکز محلات جدید و پروژه‌های شاخص شهری به صورت مجزا از جمله برنامه‌های آتی این شرکت به شمار می‌رود.

سرمایه مشارکت محلات مشارکتی میلیارد توسعه گذاری تکمیل پردیس مراکز آموزشی ریالی معماری برگزاری فراخوان تقریبی رعایت اقدام مرحله شهرسازی ارتقای پروژه غفوری عنوان عمران گذشته تعریف وزارت مسئول اهداف