برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای شهر تهران گفت: در جوامع مردم سالار احزاب سیاسی نقش مهمی در رسیدن به توسعه پایدار دارند و این احزاب قدرت مردم را برای تحقق اهداف به کار می گیرند تا به توسعه‌ پایدار دست یابند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در بیست و نهمین نشست کمیته های دائمی بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم درباره نقش احزاب سیاسی و توسعه شهری گفت: توسعه یکی از نیاز های جامعه جدید است.

وی افزود: برای توسعه پایدار شهری باید آن را در راستای توسعه شهری و اجتماعی پیش ببریم. بیش از بیست کلان شهر جهان در آسیا قرار دارد و این قاره به ۴۳ بخش شهری تقسیم شده است. پس توجه به توسعه پایدار شهری در آن بسیار اهمیت دارد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به همکاری های کشورهای اروپایی برای توسعه پایدار گفت: اروپائیان معاهدات بین‌المللی را در راستای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار امضا کرده اند. برخی معتقدند توسعه اقتصادی و حفظ محیط زیست در کنار هم امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در جوامع مردم سالار احزاب سیاسی نقش بسیار مهمی در رسیدن به توسعه پایدار دارند و درواقع این احزاب قدرت مردم را برای تحقق اهداف به کار می گیرند تا به توسعه‌ پایدار دست یابند.

هاشمی با بیان اینکه شوراهای شهری در واقع مجالس محلی هستند، خاطر نشان کرد: اگر سیستم و شورای شهر از برنامه های توانمندی برخوردار باشد، می توان مدیریت شهری توانمندی داشت.

وی افزود: برای اینکه از ایجاد مشکل جلوگیری کنیم باید منابع مختلف مالی و سرمایه را مدیریت کنیم تا به یک توسعه پایدار دست یابیم و این کار بدون حضور مردم در این صحنه ها امکان پذیر نمی باشد.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد : اگر امکانات به خوبی مدیریت نشوند نمی توانند اثرگذار باشند و در این زمینه تشکل های مردم محور می توانند، نقش توسعه پایدار شهری را ایجاد کنند که حضور احزاب نیز می تواند در این زمینه موفق باشند.

وی ادامه داد : آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این زمینه تلاش های فراوانی کردند، همچنین تلاش زیادی برای توسعه احزاب در کشور داشتند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: اگر احزاب سیاسی بخواهند با نگرش توسعه پایدار شهری پیش روند می توانند با رای و اراده مردم در این مسیر قرار گیرند.

توسعه پایدار احزاب هاشمی شورای تهران سیاسی توانند مدیریت زمینه اینکه توانمندی ایجاد باشند گیرند افزود دارند سالار جوامع رفسنجانی راستای امکان بسیار ادامه