برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر کمیته ملی المپیک گفت: در برنامه سوم شهرداری تهران الگوی جدیدی برای توسعه باید طراحی شود و توسعه را مبنی بر شهر اخلاق مدار باید طراحی کنیم.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا صالحی امیری دبیر کمیته ملی المپیک و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست نهمین نشست کمیته های دائمی بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم گفت: در برنامه سوم شهرداری تهران الگوی جدیدی برای توسعه باید طراحی شود و توسعه را مبنی بر شهر اخلاق مدار باید طراحی کنیم.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی، سازگاری اجتماعی، سلامت اخلاق، محیط زیست اجتماعی، حقوق شهروندی و توجه به آسیب دیدگان شهری از مواردی است که باید در توسعه شهری به آن توجه کرد.

صالحی امیری با اشاره به برف و سرما در روزهای اخیر گفت: در این روز ها بیش از ۳ هزار بی خانمان در گرم خانه ها شهرداری تهران پذیرایی و تحت پوشش شهرداری تهران هستند.

وی افزود: ما در شهرداری تهران در حوزه فرهنگی چند محور را دنبال می کنیم که انسجام میان شهروندان مهمترین این موارد است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بستر توسعه در ایران توسعه سیاسی است و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ذیل بستر توسعه سیاسی سامان می یابد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که 89 درصد نخبگان کشور معتقدند بستر توسعه در ایران، توسعه سیاسی است و همه اجزای توسعه باید ذیل این توسعه شکل گیرد.

صالحی امیری گفت: این ممکن نیست مگر در توجه به آموزش مستمر و ارتقای دانش سیاسی، شفافیت، عقلانیت و تعامل و سازگاری تعامل اجتماعی و سیاسی و پذیرش رقابت سیاسی در همه عرصه ها و تربیت مدیران در نظام سیاسی و قانونمندی فعالیت های سیاسی است.

وی در پایان تصریح کرد: محصول توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توسعه سیاسی خواهد بود و توسعه سیاسی زیرساخت توسعه ملی است و از این منظر اگر هدف بلند ما برای رسیدن به نقطه آرمانی شهری انسان مدار و اخلاق محور باشد الزاما باید توسعه سیاسی را ابتدا در سطح شهروندان و توسعه اجتماعی و فرهنگی در ذیل آن تعریف کنیم .

توسعه سیاسی اجتماعی تهران فرهنگی صالحی شهرداری امیری اخلاق طراحی اسلامی اقتصادی تعامل شهروندان فرهنگ ادامه ارشاد سازگاری کمیته