برگزیده ها

مازندمجلس: شهردا تهران گفت: ما در قبال شهر و شهروندان مسئولیم و این مسئولیت را می توان در چارچوب حزبی به نحو بهتری به انجام رساند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی شهردارتهران در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم که به همت حزب موتلفه در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خوشحالم جمعی از چهره های سیاسی و حزبی از کشورهای آسیایی را ملاقات می کنم، از طرف مردم تهران حضور شما را در شهر تاریخی تهران خوش آمد می گویم.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این کنفرانس، گفت: در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی میزبان شما در تهران هستیم، حقیقتا تهران از زیبایی ها و ظرفیت های خاص خود برخوردار است و امیدوارم در ایام اقامت، فرصتی برای گشت و گذار پیدا کنید تا با قابلیت های این شهر تاریخی آشنا شوید.

شهردار تهران تصریح کرد: من و همکارانم در شهرداری با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستیم و برنامه هایی برای عبور از چالش ها تدارک دیده ایم؛ شعار شهر تهران در دوره جدید مدیریت "تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی" تعیین شده است.

نجفی بر اهمیت مشارکت مردم در کلان شهرها بویژه تهران تاکید کرد و گفت: ما اصرار داریم مردم هم در تصمیم سازی و هم در تصمیم گیری های شهری که متعلق به آنها است مشارکت داشته باشند و این شهر را به طور واقعی از آن خود بدانند. ضمن آنکه در این مشارکت، نقش احزاب و گروه های مردم نهاد بسیار، بسیار مهم است.

وی احزاب را حلقه واسط بین مردم و حکومت ملی و محلی می داند و می گوید: این نشان می دهد اهمیت زیادی برای احزاب و نهادهای مدنی قائل هستیم به همین جهت اجلاس آی کپ با اهمیت تلقی می شود.

شهردار تهران ادامه داد: با کمک احزاب و شهرداری ها مسائلی همچون محیط زیست، آلودگی هوا، حمل و نقل، ترافیک، ناهنجاری های اجتماعی و حاشیه نشینی به نحو بهتری حل خواهد شد. به هرحال ما در قبال شهر و شهروندان مسئولیم و این مسئولیت را می توان در چارچوب حزبی به نحو بهتری به انجام رساند.

نجفی با بیان این مطلب که "قاره ما از فرهنگ غنی و پتانسیل برخوردار است بنابراین باید بر فرهنگ و تاریخ آسیایی متکی باشیم و با همکاری هم به توسعه کشورها و توسعه شهر ها کمک کنیم، " اظهارداشت: تهران همواره از فعالیت های بین المللی استقبال کرده و دبیرخانه شهرداران آسیایی در تهران تشکیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که به مدد این اجلاس که در تهران در حال برگزاری است روابط گسترده تری بین شهر تهران و همه شهرهای آسیایی برقرار شود؛ شما پیام صلح و دوستی شهروندان تهران را به شهروندان خود برسانید و سلام بنده را نیز به شهرداران کشور خواد ابلاغ کنید.

تهران احزاب آسیایی مشارکت شهروندان هستیم اجلاس اهمیت بهتری بسیار فرهنگ توسعه تصمیم شهرداران برخوردار مسئولیم کنفرانس تاریخی شهردار شهرداری