برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده مجلس گفت: کشورهایی که ۲۰ درصد از آب‌های زیرزمینی و تجدیدپذیرشان را برداشته باشند به خط قرمز می‌رسند، ما بیش از ۱۱۵ درصد از آب‌های زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم.

مازندمجلس: احمد انارکی محمدی درباره تاثیر بارندگی‌های اخیر بر جبران کمبود آب اظهار داشت: ظرفیت آب‌های تجدیدپذیرمان را استفاده کرده‌ایم، بارندگی‌های امروز شاید بتواند برای آب‌های فصلی و تا حدی سدها بکار بیاید اما برای اضافه کردن آب‌های زیرزمینی کافی نیست، جبران کمبود این منابع سال‌ها طول می‌کشد.
وی تصریح کرد: کشورهایی که 20 درصد از آب‌های زیرزمینی و تجدیدپذیرشان را برداشته باشند به خط قرمز می‌رسند، ما بیش از 115 درصد از آب‌های زیرزمینی‌مان را برداشت کرده‌ایم، بارندگی‌ها خوب است به شرطی که هدر نروند، پشت سدها تجمیع شوند و یا به سفره‌های آب زیرزمینی تزریق شوند.
این نماینده مجلس یادآور شد: این میزان بارندگی برای بهبود اوضاع سدها در برخی شهرها و یا کشت و کار خوب است اما برای اضافه شدن آب‌های زیرزمینی خیلی فاصله داریم، باید بیش از این فکر کنیم و مدیریت منابع آب داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 93 درصد آب برای کشاورزی، 3 درصد صنعت و 3 درصد در بخش شرب مصرف می‌شود که همچنان آب تصفیه شده جهت استفاده شرب، برای آب بهداشت، شست و شو و فضای سبز هم هزینه می‌شود و این یک ضعف بزرگ ما است که نتوانسته‌ایم تفکیک داشته باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز امیدواری از اینکه در اسفند ماه بارندگی خوبی داشته باشیم، گفت: اگر درجه هوا گرم شده، مصرف بالا برود و مردم درست مدیریت نکنند، ممکن است به مشکل برخورده و یا مجبور به جیره بندی شویم.
آب‌های زیرزمینی کرده‌ایم باشیم منابع مدیریت اضافه بارندگی کمبود برداشت زیرزمینی‌مان بارندگی‌های جبران نماینده استفاده