برگزیده ها
دولت مجاز به برداشت 14 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی شد

مازندمجلس: نمایندگان در نشست علنی امروز پارلمان به دولت اجازه دادند مبلغ 14 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت کند.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز شنبه (14 بهمن ماه 96) پارلمان، با بند (ج) تبصره 3 لایحه بودجه 97 کل کشور موافقت کردند.

بر اساس بند (ج)، به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانکهای توسعه‌ای از جمله بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی(AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاههای استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور خارج از سقف اعتبارات مندرج در ردیفهای مربوطه این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور خارج از سقف مصوب ردیفهای مذکور اقدام نمایند.

همچنین نمایندگان بند (و) تبصره 3 این لایحه به تصویب رساندند که بر اساس این بند، به‌منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود معادل مبلغ یکصد و چهل و سه‌هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (143.750.000.000.000)ریال از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی 310705 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. 

گفتنی است نمایندگان این تبصره را با 149 رای موافق، 31 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در نشست، تصویب کردند.

نمایندگان در ادامه نیز، به بند (ز) تبصره فوق نیز رای مثبت داده و ان را به تصویب رساندند که طبق آن، به دولت اجازه داده می‌شود به‌منظور تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به 46 هزار هکتار اراضی سیستان، مبلغ سیصد و پنجاه میلیون (350.000.000) دلار را از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظامنامه آن صندوق برداشت نماید.

در ادامه نیز بند الحاقی 2 به تصویب رسید که طبق آن، به هیأت عامل صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود درصورت کسب موافقت لازم نسبت به تأمین سهم پانزده درصد (15%) طرح‌های ریلی که قرارداد تأمین مالی خارجی (فاینانس) آنها منعقد شده اقدام نماید.

توسعه صندوق نمایندگان موافقت تبصره تصویب تسهیلات به‌منظور نماید اجازه مذکور برداشت پنجاه میلیارد منابع رساندند ادامه تأمین اسلامی برنامه لایحه مندرج ردیفهای اقدام قانون بودجه