برگزیده ها
دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز به انتشار 4500 میلیارد تومان اوراق مشارکت شدند

مازندمجلس: نمایندگان مجلس در نشست امروز موافقت کردند تا دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تا سقف چهارهزار و پانصد میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کنند.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز شنبه (14 بهمن ماه 96) بخشی از تبصره های درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بخشی از نشست به انتشار اوراق مالی از سوی  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اختصاص داشت که نمایندگان پس از بحث و بررسی آن را به تصویب رساندند.

بر این اساس و طبق بند (الف) تبصره 5 لایحه بودجه 97، شرکتهای دولتی و وابسته وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی و پارکهای علم و فناوری با تصویب هیأت امنا تا سقف چهارهزار و 500 میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی خود که به‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

همچنین وکلای ملت بند (ب) تبصره فوق را تصویب کردند که بر این اساس، دولت تا مبلغ دویست و شصت‌هزار میلیارد (260.000.000.000.000)ریال اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره 310108 جدول شماره (5) این قانون واریز کند. منابع واریزی به طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام و طرحهای ساماندهی دانشگاهها مندرج در پیوست شماره (1) و همچنین اعتبارات طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی این قانون اختصاص می‌یابد تا براساس موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه شود. سود و هزینه‌های مربوط به انتشار اوراق مذکور در جدول شماره (9) این قانون پیش‌بینی و قابل پرداخت می‌باشد.

اوراق مؤسسات طرحهای شماره قانون تصویب همچنین بودجه نمایندگان تبصره میلیارد انتشار اسلامی آموزش منتشر مجلس ریالی سرمایه‌ای دارایی‌های منابع پارکهای لایحه شورای تومان بررسی پژوهشی دولتی اختصاص فناوری دانشگاهها