برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه آمریکا تصمیم خود مبنی بر درج نام وی در «لیست تروریست‌ها» را بگذارد در کوزه و آبش را بخورد، اعلام کرد، فلسطین با طرح آمریکایی «معامله قرن» مقابله می‌کند.

مازندمجلس:
به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس درباره تصمیم آمریکا در درج نام او در لیست تروریست‌های وزارت خارجه این کشور گفت: این تصمیم آمریکا برای من در حد مصداق ضرب المثل «بگذار در کوزه آبش رو بخور» است.
هنیه تاکید کرد، این تصمیم آمریکا در چارچوب طرح‌های تصویب طرح «معامله قرن» اتخاذ شده، اما ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهند شد حتی اگر هزینه مقابله با این طرح سنگین باشد.
وی درباره امکان موفقیت دولت آمریکا در تصویب «معامله قرن» از طریق تحت فشار گذاشتن فلسطینیان گفت، تحت فشار گذاشتن غزه و ملت فلسطین مساله تازه‌ای نیست، در حال حاضر فلسطین ۱۱ سال است که در میان نبرد سه جانبه گیر افتاده است؛ بعد سیاسی که نتایج انتخابات دموکراتیک (پیروزی حماس در شورای قانونگذاری ۲۰۰۶) به رسمیت شناخته نشد، بعد نظامی یعنی جنگ‌های غزه و بعد اقتصادی که محاصره این شهر است.
هنیه درباره برنامه‌های آمریکا برای تصویب «معامله قرن» گفت، امروز نقل و انتقال بسیار خطرناکی در سیاست آمریکا درباره قدس، موضوع شهرک‌سازی، آوارگان فلسطین، موضوع موجودیت فلسطین و اخیرا لیست‌های تروریستی دیده می‌شود.
وی تاکید کرد، هدف از این برنامه تغییر مواضع حماس است، اما این جنبش به هیچ وجه مواضعش را تغییر نخواهد داد و بر اصول، گزینه مقاومت، تحکیم اتحاد ملت فلسطین و ابطال طرح معامله قرن پایبند است.
هنیه افزود، پایبندی بر این مواضع هزینه سنگینی دارد اما ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهند شد.
وی درباره درج نامش در لیست تروریستی آمریکا گفت: این مساله مدال افتخاری است که انسان آن را بر دل و پیشانیش می‌آویزد و این تصمیم آمریکا یعنی اینکه ما به سرزمین و اصول فلسطینی خود پایبند هستیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: ما در نظر آنها تروریست هستیم زیرا به حقوق خود، به مقاومت پایبندیم و به هیچ وجه نمی‌خواهیم طرح معامله قرن را تایید کنیم.
جنبش حماس در اعتراض به درج نام هنیه در لیست تروریست‌ها توسط آمریکا در غرب غزه دست به تظاهرات زد.
در این راستا، وزارت خارجه ترکیه نسبت به این اقدام آمریکا درباره هنیه ابراز نگرانی کرد و آن را سنگ‌اندازی در مسیر روند صلح و آشتی ملی فلسطین دانست.
هامی اقصوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم آمریکا درباره هنیه واقعیت‌های موجود را نادیده گرفته است و ابراز امیدواری کرد که این تصمیم بر کمک‌های انسانی و توسعه‌طلبانه ترکیه به غزه تاثیر نگذارد.
در این بیانیه آمده است، این تصمیم آمریکا نقش حماس در سیاست فلسطین را محاسبه نکرده و روشن است که به تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل کمکی نمی‌کند.
روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا نام اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در لیست تروریست‌های آمریکا قرار داد ؛‌اقدامی که حماس آن را تحولی خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی قلمداد کرد.
آمریکا فلسطین درباره تصمیم معامله سیاسی وزارت تصویب خارجه ترکیه مواضع تغییر مقاومت تروریستی ابراز موضوع پایبند هستیم نخواهند تاکید تروریست‌های اسماعیل تسلیم هزینه مساله گذاشتن سیاست