برگزیده ها

مازندمجلس: یک رسانه آمریکایی از افزایش ناگهانی مقرری شاهزادگان سعودی در سایه اوضاع بد اقتصادی این کشور و سیاستهای ریاضتی دولت خبر داد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام کرد که مقامات سعودی به صورت ناگهانی تصمیم به افزایش مقرری برخی افراد خاندان آل سعود گرفته اند.
این در حالیست که عربستان به تازگی شاهد اقدامات محمد بن سلمان ولی عهد این کشور در زمینه بازداشت تعداد زیادی از افراد صاحب نفوذ و شاهزادگان به بهانه مبارزه با فساد بوده است.
منابع مذکور تاکید کردند که مقرری برخی شاهزادگان حتی تا ۵۰ درصد نیز افزایش یافته است.
آنها افزودند که تعدادی از نوادگان ملک عبدالعزیز مؤسس کشور عربستان از این افزایش مقرری بهره برده اند. بر اساس این گزارش اقدام مقامات سعودی با هدف ایجاد تعادل و بهبود روابط با خاندان آل سعود بعد از اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با فساد انجام می شود.
این اقدام نارضایتی مردم عربستان را به دنبال داشته چرا که دولت در حال حاضر سیاستهای ریاضتی را در پیش گرفته است. بر اساس گزارش بلومبرگ این افزایش مقرری هزاران تن از شاهزادگان را در برمی گیرد. پیشتر سایت ویکی لیکس یک سند آمریکایی منتشر کرده بود که در آن به مقرری شاهزادگان سعودی از ۸۰۰ دلار تا ۲۷۰ هزار دلار اشاره شده بود.
مقرری افزایش شاهزادگان سعودی گزارش عربستان گرفته مبارزه اقدام خاندان اقدامات منابع ناگهانی نارضایتی بلومبرگ مقامات افراد