برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا گفت که با وجود هشدارهای کره شمالی می‌توان انتظار خوبی را از حضور این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی داشت.

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری رویترز، این ابراز امیدواری از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حال مطرح شده که پیونگ یانگ گفته، اگر واشنگتن و سئول پس از بازی‌های المپیک زمستانی رزمایش‌های خود را از سر بگیرند، ساکت نمی‌نشیند.
ترامپ با شهروندان کره شمالی که از این کشور گریخته‌اند،‌ روز جمعه در کاخ سفید دیدار کرد و گفت که بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی می‌تواند شاخصه‌ای در تعیین این مساله باشد که آیا می‌توان بحران اتمی کره شمالی را حل و فصل کرد یا خیر.
وی به خبرنگاران گفت: وضعیت بسیار پیچیده است. چشم‌ها به دنبال یافتن راهی برای برون رفت از این وضعیت است. امیدواریم که بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی این راه را به ما نشان دهند، چه کسی می‌داند؟
رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، تلاش نمی‌کند تا با دیدار این شهروندان گریزان از کره شمالی پیامی را به مقام‌های پیونگ یانگ برساند. آنها اینجا هستند و داستان‌های خودشان را می‌گویند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولتش کارهای بیشتری را برای حل این مشکل انجام می‌دهد یا خیر، گفت که دولت کنونی آمریکا کارهای زیادی را در این باره انجام می‌دهد اما گزینه‌ها محدود هستند.
وی ادامه داد: دیگر گزینه‌ای باقی نمانده است. باید ببینیم چه می‌شود اما به بازی‌های المپیک زمستانی هم امیدواریم و شاید اتفاق خوبی بیفتد.
دو کره در ژانویه سال جاری میلادی برای نخستین بار در دو سال گذشته مذاکراتی را برگزار کردند و در نتیجه آن توافق کردند تا ورزشکاران دو کره تحت پرچمی مشترک در بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است از ۹ فوریه سال جاری میلادی در کره جنوبی برگزار شود، حضور یابند.
زمستانی المپیک بازی‌های ترامپ جنوبی آمریکا شمالی شهروندان می‌دهد میلادی برگزار کارهای وضعیت جمهوری دیدار پیونگ امیدواریم