برگزیده ها
اکثر نماینده‌ها در حال گذراندن امور روز مره‌اند/ بیشتر وقت برخی نمایندگان صرف عزل و نصب مدیران می‌شود

اختصاصی مازندمجلس: پایگاه خبری مازندمجلس به بررسی دقیق و تخصصی عملکرد نمایندگان مازندران در حوزه انتخابیه و کمیسیون‌های تخصصی که در آن عضویت داشته‌اند خواهد پرداخت.

اختصاصی مازندمجلس: پایگاه خبری مازندمجلس پس از تجربه انتخابات مجلس دهم، خبرگان پنجم و ادای مسئولیت در ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در مازندران، با برگزاری نشست های درون تیمی متعدد و کارگاه های تخصصی، در نظر دارد فعالیت احزاب، نخبگان و خواص سیاسی استان را در زمان پیش رو تا انتخابات مجلس یازدهم رصد نماید که در پیشقراول این برنامه به بررسی دقیق و تخصصی عملکرد نمایندگان مازندران در حوزه انتخابیه و کمیسیون‌های تخصصی که در آن عضویت داشته‌اند خواهد پرداخت. در همین راستا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سلسله مصاحبه‌هایی از نخبگان سیاسی استان در خصوص عملکرد نمایندگان استان مازندران منتشر خواهد شد.

در ادامه متن گفت‌و‌گو با جواد حق نظر، رئیس حزب اتحاد ملت را مطالعه خواهید نمود:

رئیس حزب اتحاد ملت مازندران با اشاره به اینکه نماینده‌هایی که با لیست امید وارد مجلس شدند، خواسته‌های اصلاح طلبان را برآورده نکردند، افزود: نماینده قائمشهر، محمودآباد و نماینده دوم بابل که با لیست امید رای آوردند در حال حاضر عضو فراکسیون ولایت هستند. از بین نماینده‌های مازندران فقط  یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری، میاندرود و نجفی نماینده بابل عضو فراکسیون امید هستند.

جواد حق نظر با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه وجویبار نماینده‌ها در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند گفت: گاها اختلاف نظر بین دو نماینده دراین حوزه انتخابیه منجر شده است ارگان و سازمانی بدون رئیس باقی بماند. بیشتر وقت نماینده‌ها صرف عزل و نصب دربخشداری و فرمانداری و آموزش و پرورش و ... می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه نماینده‌های این حوزه انتخابیه کارهای عمرانی قابل توجهی انجام نداده‌اند تصریح کرد: در قائمشهر سالها پیش چند کارخانه از بین رفته است و اگر نماینده‌ای نتواند دراین شهر کارخانه احداث کرده و برای مردم اشتغال ایجاد کند، مردم راضی نخواهند بود.

وی افزود: علی رغم اینکه احداث کارخانه و ایجاد اشتغال از شعارها و وعده های انتخاباتی نمایندگان بود، ولی هیچ اقدامی تاکنون انجام نشده و نرخ بیکاری نیز تغییری نکرده است.

حق‌نظر با اشاره به اینکه مردم از نمایندگان خود انتظار حرکت انقلابی و قهرمانانه دارند عنوان کرد: من احساس می‌کنم اکثر نماینده‌ها در حال گذراندن امور معمولی و روزمره‌ی خود هستند تا حرکتی انقلابی.

وی با اشاره به اینکه تعامل نمایندگان استان با هم را نمی‌توان مطلوب دانست اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان مازندران در انتخاب استاندار و همچنین انتخاب منطقه آزاد به اتفاق نظر نرسیدند و نهایتا دولت منطقه تجاری بندرامیرآباد را به عنوان منطقه آزاد پیشنهاد کرد و در مجلس به تصویب رسید.

رئبس حزب اتحاد ملت مازندران با اشاره به اینکه نمی توان تعامل بین نمایندگان و استاندار را مورد ارزیابی قرارداد افزود: هنوز نمایندگان با استاندار جلسه‌ای تشکیل نداده و اقدام مشترکی انجام نداده اند بنابراین هیچ خروجی که بتوان مورد ارزیابی قرارداد وجود ندارد.

وی در پایان گفت و گو برای نماینده‌ها آرزوی توفیق کرد و افزود: امیدوارم در دو سال باقی مانده نمایندگان توجه بیشتری به آلام و مشکلات مردم داشته باشند.

 

مصاحبه از: شبنم لشگری

مازندران مجلس موثق مازندمجلس مجمع نمایندگان نمایندگان مجلس حزب اتحاد ملت اتحاد ملت