برگزیده ها
از گفت و گوی ملی برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها استقبال می کنیم/نسبت به نظر دادگاه درباره محاکمه احمدی نژاد خاضعیم

مازندمجلس: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص گفت و گوی ملی با اشاره به تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اتحاد و وحدت ملی بیش از پیش گفت: ما هم از این وحدت ملی و گفت و گو برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها استقبال می کنیم.

مازندمجلس: حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم روز چهارشنبه در حاشیه نشست رونمایی برنامه کارشناسی رشته علوم اقتصادی تجدید نظر شده کشور در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مورد اتحاد و وحدت ملت، امام (ره) بسیار تاکید داشتند که ملت ایران باید یکپارچه باشد و ایشان همواره وحدت ملی را دنبال می کردند. رهبر معظم انقلاب هم همواره بر این مهم تاکید دارند. 

**بازخوانی دعوت رهبر انقلاب از تشکل های روحانی برای نزدیکی مواضع / مطمئنا امروز هم رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت ملی هستند
وی ادامه داد: در مورد وحدت و همگرایی گروه های سیاسی هم رهبر معظم انقلاب علاوه بر این مکرر اظهار نظر کردند؛ به نظرم در حدود سال های 80، 83 و 84 بود که ایشان یک بار از جامعه روحانیت مبارز، یک بار از جامعه مدرسین و یک بار هم از مجمع روحانیون مبارز دعوت کردند که این مجموعه های روحانی با هم نشست برگزار تا تلاششان بر این باشد که گفت و گو و مواضعشان را به هم نزدیک کنند.
مصباحی مقدم گفت: مطمئنا امروز هم رهبر معظم انقلاب خواهان وحدت ملی و خواهان این هستند که گروه های سیاسی با هم گفت و گو داشته باشند که هر چه انسجام ملی ما بالاتر رود پشتوانه مهم تری برای انقلاب ما در مقابل نقشه های شوم استکباری خواهد بود.
وی با اشاره به این که ما هم از این وحدت ملی و گفت و گوی برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها به هم استقبال می کنیم، تصریح کرد: بنای ما بر این است که هم تلاش کنیم تا اقوام مختلف ایرانی به یکدیگر نزدیک شوند که این نزدیکی موجب پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران شد و هم پیروان مذاهب مختلف در ایران روی وحدت ملی تکیه کنند و هم احزاب، گروه ها و جمعیت های سیاسی با رعایت خط قرمزهای نظام و مصالح و منافع ملی به گفت و گو با هم بپردازند و از این حرکت استقبال می کنیم.

** نسبت به رای دادگاه در خصوص احمدی نژاد خاضع خواهیم بود
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه به دنبال اظهارات پیشین مطرح شده در خصوص محاکمه محمود احمدی نژاد رییس دولت نهم و دهم و با توجه به اقدام های اخیر وی اعم از نامه به رهبری، چه اقدام های دیگری صورت دادید؟ اظهار داشت: بعد از این که بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز موضع آن را در مورد ضرورت محاکمه آقای احمدی نژاد با توجه به تخلفاتی که داشته مطرح کردم، دیگر اقدام خاصی از ناحیه جامعه روحانیت نداشتیم.
وی افزود: طبعا در انتظاریم که دستگاه قضایی وظیفه خودش را در این راستا انجام دهد و هر چه که دادگاه به نتیجه رسید نسبت به آن خاضع خواهیم بود. 
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست، کتاب غلامرضا مصباحی مقدم حاوی سخنرانی ها، نطق ها و اظهار نظرهای وی در مجلس شورای اسلامی در سه دوره نمایندگی که توسط دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع آوری و چاپ شده بود، رونمایی شد.
این کتاب جلد دومی خواهد داشت که مجموعه مصاحبه های وی در طول 12 سال همزمان با نمایندگی مجلس است، متعاقبا رونمایی خواهد شد.

از گفت و گوی ملی برای نزدیک شدن مواضع و دیدگاه ها استقبال می کنیم/نسبت به نظر دادگاه درباره محاکمه احمدی نژاد خاضعیم