برگزیده ها
 امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله مندیم

مازندمجلس: تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله داریم و این گله مربوط به حوزه اخلاق است و یک انسان ایرانی مسلمان آنچه را در حوزه اخلاق انتظار دارد، نمی بیند.

مازندمجلس: حجت الاسلام سیدحسن خمینی ظهر امروز - چهارشنبه - در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور اظهار کرد: گرفتاری بزرگ ما این است که بیش از آنکه خودمان مسلمان باشیم؛ می خواهیم بگوییم مسلمانی چیز خوبی است.
وی با بیان اینکه نیازمند انقلاب حرکتی هستیم، افزود: وجهه همت مان را مسلمانی قرار دهیم، نه اثبات اینکه مسلمان بودن خوب است.
وی ادامه داد: اگر بگوییم همه کتاب هایی که چاپ کرده ایم و فیلم هایی که ساخته ایم درست است؛ آیا خودمان اینگونه هستیم؟ باید از اثبات خوبی به ثبوت خوبی برویم.
یادگار امام راحل گفت: همه توفیق امام خمینی(ره) در شناخت درد جامعه روزگار خود بود وگرنه روحانی مبارز و مرجع تقلید زیاد داشتیم اما ایشان به خاطر سخن گفتن از درد جامعه مورد توجه قرار گرفت. 
وی ادامه داد: مشکلات اخلاقی در جامعه که علل و ادله مختلفی چون بیکاری و...در آن دخیل است، جای بحث دارد و باید به آن رسیدگی شود.
وی افزود: برای حل این مشکل باید مردم را به سمت خوبی هدایت کنیم و راه آن هم شروع کردن از خودمان است. 
سیدحسن خمینی یادآور شد: تولیدات فرهنگی باید در جهت بهبود شرایط جامعه تولید شوند و تنها برای اثبات خوبیها تولید نشوند وباید بدانیم که هیچ زبانی در این راه، توانمندتر از هنر نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: امام خمینی(ره) از سینما به عنوان «هنر مشروع» نام برد؛ ایشان از فیلم هایی نام بردند که گرچه سابقه دینی نداشتند، اما موضوع آنها اجتماعی بود. 
عباس صالحی تصریح کرد: وزارت ارشاد تلاش می کند راه امام راحل را ادامه دهد و آن را باز نگاه دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان، مدیران، روسای سازمان های تابعه و جمعی از هنرمندان امروز چهارشنبه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های والای رهبر کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله مندیم