برگزیده ها
امکانات و اعتبارات باید به سمت روستاها سرازیر شود

مازندمجلس: یک عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصویب و اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط مجلس برای توسعه اشتغال روستایی خبر داد.

مازندمجلس: اکبر رنجبرزاده در جمع مردم روستای وندرآباد شهرستان اسدآباد در راستای کلنگ‌زنی پروژه آموزشگاه ۹ کلاسه طرح برکت این روستا، اظهار کرد: برای اینکه ما مسئولان به وظیفه خود عمل کنیم باید هر آنچه امکانات و شرایط و اعتبارات وجود دارد، به سمت روستاها سرازیر شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین راستا مجلس شورای اسلامی ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی در سالجاری تصویب کرد، افزود: تصویب شده که بانک‌های‌عامل نیز ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص دهند.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان در سالجاری برای  توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال روستایی از مهاجرت و عزیمت روستائیان به شهرها جلوگیری کرده و از مشکلات حاشینه‌نشینی برای شهروندان حاشیه‌شهر و دولت خواهد کاست.

وی در ادامه با بیان اینکه در روستای وندرآباد ۳ پروژه اساسی در حال انجام است، ادامه داد: ساخت درمانگاه شبانه‌روزی، ساخت آموزشگاه ۹ کلاسه طرح برکت و نیز سالن ورزشی افتتاح شده از جمله طرح‌های در دست اجرا و یا افتتاح شده این روستا بوده و با مساعد شدن هوا در راستای بهسازی روستایی ۲ هزار تن آسفالت در کوچه‌ها و معابر این روستا ریخته خواهد شد.

رنجبرزاده در ادامه با تأکید بر سرعت ساخت آموزشگاه ۹ کلاسه طرح برکت روستای وندرآباد اضافه کرد: از پیمانکار پروژه می‌خواهیم در راستای تأمین نیروی انسانی از کارگران روستا استفاده کند تا بخشی از اعتبار یک میلیارد تومانی پیش‌بینی شده طرح فوق به خانواده‌های این روستا بازگردد.

وی در ادامه با بیان اینکه احداث زیرگذر وندرآباد و موسی‌آباد در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده اعتبار آن ابلاغ و کار پروژه آغاز شود.

رنجبرزاده همچنین در رابطه با راه‌های بین مزارع این روستا گفت: با  جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشید تا بخشی از اعتبارات راه‌های بین مزارع شهرستان به این روستا اختصاص یابد.

امکانات و اعتبارات باید به سمت روستاها سرازیر شود