برگزیده ها
انباشت زباله معضل دامنگیر شهرهای مازندران شده است

مازندمجلس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اولتیماتوم دستگاه قضایی به شهرداری‌های استان برای ساماندهی معضل زباله در شهرها گفت: انباشت زباله معضل اجتماعی دامنگیر شهرهای مازندران شده است.

مازندمجلس: حجت الاسلام سید مرتضی موسوی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: برخی از معضلات و مشکلات اجتماعی استان را در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در دادگستری مطرح و برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی افزود: اساسی ترین موضوع مطروحه در جلسه اخیر شورای پیشگیری از وقوع جرم مازندران، معضل زباله‌ها است و این موضوع اجتماعی در همه شهرهای استان دامنگیر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تجمعات اعتراضی به واسطه عدم رفع معضل زباله در استان برگزار شده است، تصریح کرد: استانداری موظف شد زمان دقیق برای افتتاح پروژه‌های زباله‌سوز اعلام شود و در صورت استنکاف دستگاه قضایی اقدام خود را صورت می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه دستگاه‌هایی اجرایی استان باید در مورد محیط زیست و زیست سالم مردم ورود جدی داشته باشد، افزود: همواره تعامل را با ادارات استان برای رفع معضل زباله داریم و این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود و اخطار جدی داده شد.

معاون دادگستری مازندران با اشاره به اینکه استانداری باید پروژه‌ها را زمانبندی و پیشرفت فیزیکی احداث کارخانجات زباله‌سوز را اعلام کند، گفت: دادستان‌ها از حمل زباله‌ها به محل‌های دپوی زباله در صورت عدم اجرای این اقدام شهرداری‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه نخست را در توهین به اشخاص در کشور دارد، افزود: میزان وقوع جرم ضرب و جرح عمدی با 20 درصد افزایش به 16 هزار و 257 فقره جرم رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه وقوع سرقت در استان در 6 ماهه امسال 12 درصد افزایش داشته است، گفت: اکثر جرم‌های مرتکب شده و به وقوع پیوسته در استان ریشه فرهنگی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران با بیان اینکه مازندران استان علویان بوده و داشتن جایگاه بالا در جرائم شایسته مازندران نیست، افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان باید جدی تر در مقوله مقابله با جرم ورود داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همکاری بیشتری نسبت به خدمات دهی برای مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان داشته باشند، گفت: فضاها برای جذب معتادان در این مکان‌ها فراهم بوده و مردم اگر گزارشی از کمپ‌های ترک اعتیاد داشته باشند به دستگاه قضایی اعلام کنند.

زباله محیط زیست دریا ساحل مازندران مازندمجلس