برگزیده ها
برگزاری جلسه بررسی وضعیت گرد و غبار خوزستان در دفتر رئیس مجلس

مازندمجلس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، دو وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفتر رئیس مجلس به منظور رسیدگی به وضعیت گرد و غبار خوزستان خبر داد.

مازندمجلس: جواد کاظم‌نسب الباجی با اشاره به وضعیت گرد و غبار خوزستان اظهار کرد: گرد و غبار سال‌هاست که خوزستان را فرا گرفته و مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که «نمایندگان خوزستان روز چهارشنبه به نشانه اعتراض در مجلس جایگاه خود را ترک و به جایگاه هیات رئیسه رفتند»، افزود: با این حرکت اعتراض خودمان را از وضعیت موجود اعلام کردیم تا اینکه هیات رئیسه مجلس جمع شدند. پس از این اعتراض مقرر شد جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت گرد و غبار خوزستان تشکیل شود. آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز در این زمینه موافقت کردند و قرار شد که این جلسه در دفتر وی تشکیل شود.

وی ادامه داد: موضوع این جلسه حل موضوع در اسرع وقت و تخصیص بودجه لازم برای ورود به یک برنامه جدید و منسجم بوده است.

وی با بیان این‌که «مطالبات نمایندگان خوزستان در این جلسه مطرح شد»، گفت: یکی از مطالبات نمایندگان خوزستان تأمین حق‌آبه تالاب‌های خوزستان و  تأمین  آب برای 350 هزار هکتار اراضی کانون ریزگردها در خوزستان است. همچنین می‌خواهیم بودجه دیگری به غیر از 150 میلیون دلار که از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده، برای رفع ریزگردهای خوزستان تخصیص یابد و سریعا داده شود.  همچنین باید هیات رئیسه مجلس و تعدادی از نمایندگان به صورت ثابت روند کاری مقابله با بحران ریزگردهای خوزستان را پیگیری کنند.

نماینده مردم اهواز با اشاره به صحبت‌ نمایندگان خوزستان با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه، افزود: از آقای جلالی خواستیم به عنوان مسئول پژوهش‌های مجلس در زمینه موضوع گرد و غبار خوزستان اقدام کنند. همچنین از خوزستان بازدید داشته باشند تا از جهات مختلف گزارشی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: من نیز با آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در این زمینه جلسه‌ای تشکیل دادم و اوضاع خوزستان را مطرح کردم زیرا ایشان فکر می‌کردند که منشاء گرد و غبار خوزستان تنها کانون‌های خارجی هستند ولی توضیح دادم که کانون‌های ریزگرد خوزستان حتی در شرق اهواز قرار دارند که موجب  گرد و خاک در خوزستان شده‌اند و در حال حاضر مشکل اصلی خوزستان کانون‌های داخلی است که باید سریعا در این زمینه اقدام کرد. آقای بروجردی نیز عنوان کردند که در این زمینه اقدام خواهند کرد.

اهواز گرد و غبار محیط زیست مازندمجلس