برگزیده ها
دولت هیچ برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز ندارد/ مشکل بازار ارز با دست روی دست گذاشتن مسئولان درست نمی‌شود

مازندمجلس: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز ندارد و با اینکه مسئولین امر دست روی دست بگذارند و منتظر امدادهای غیبی برای حل مشکل باشند کار درست نمی‌شود.

مازندمجلس:محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نوسانات قیمت ارز در بازار گفت: نوسانات قیمت ارز در بازار نشان می‌دهد که متاسفانه دولت هیچ برنامه‌ای برای کنترل بازار ارز ندارد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه سخنگوی دولت و دیگر مسئولین امر دائماً در مورد کنترل قیمت ارز مصاحبه می‌کنند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و قیمت ارز در بازار سیاه به مرز 5 هزار تومان نیز رسید.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اظهارداشت: افزایش حدود 40 درصدی قیمت ارز در بازار آزاد باعث افزایش قیمت‌ها و تحمیل فشار به اقشار ضعیف جامعه می‌شود و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد که حدود 30-40 درصد کاهش پیدا کرده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت خود یکی از مصرف‌کنندگان عمده ارز است، و از سوی دیگر کنترل بازار ارز نیز بر عهده خود دولت است با توجه به اینکه در آستانه عید و پایان سال هستیم باید تمهیداتی را بیاندیشد. اینکه آقایان دست روی دست بگذارند و منتظر باشند که امدادهای غیبی مشکلات را حل کند چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی افزود: اگر افزایش قیمت ارز در بازار توسط خود دولت صورت بگیرد خلاف قانون و خلاف عقل و عرف است و اگر هم که کار  به حال خود رها شده و دولت کنترل و برنامه‌ای برای مهار قیمت ارز ندارد در اینجا هم دولت مقصر است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: کمیسیون‌های اقتصادی و بودجه مجلس لازم است تا به موضوع افزایش قیمت ارز و شبهاتی که در ذهن مردم مبنی بر دست داشتن مردم در قیمت‌ها است ورود کند و به صورت شفاف مردم را در جریان اصل موضوع قرار دهد.

بازار کنترل اینکه افزایش مجلس سعیدی ندارد برنامه‌ای پایان قیمت‌ها موضوع می‌دهد گفت‌وگو نوسانات کمیسیون