برگزیده ها
وجهه مثبت بانک کشاورزی در جهان/ ٣٩٠ میلیارد ریال خسارت آنفولانزا در سه ماهه دوم سال

مازندمجلس: مدیر شعب بانک کشاورزی در استان تهران گفت: بانک کشاورزی از خوشنام ترین بانک های دنیا محسوب می شود و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است.

مازندمجلس: مدیر شعب بانک کشاورزی در استان تهران گفت: بانک کشاورزی از خوشنام ترین بانک های دنیا محسوب می شود و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فریدون بهبهانی مدیر شعب بانک کشاورزی در استان تهران در نشست خبری امروز چهارشنبه ٢٥ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانک کشاورزی از خوشنام ترین بانک های دنیا محسوب می شود و با عمل به تهدات خود توانسته وجه خود را در دنیا حفظ کند.

وی افزود: بانک های دیگر به خاطر تحریم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و وجه خود را در دنیا از دست داده اند.

بهبهانی در رابطه با واحدهای مرغ داری درگیر با آنفولانزا در استان تهران خاطرنشان کرد: ٤٥ واحد مرغداری مرغ تخم گذار معدوم شده و تاکنون ٤ میلیون قطعه مرغ معدوم شده است.

وی افزود: ٣٩٠میلیارد ریال در سه ماهه دوم امسال خسارت وارد شده که ٣٠ درصد آن به صورت آنی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران در ادامه تصریح کرد: در خصوص بیمه طیور ٣٤ برابر حق بیمه گرفته شده از تولیدکنندگان حق بیمه و غرامت پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۴۲ محصول کشاورزی تحت خدمات بیمه ای این بانک قرار دارند، گفت: ۱۸ محصول در ارتباط با باغات، ۸ مورد در ارتباط با دام، ۷ مورد زراعی، ۷ مورد طیور، دو مورد آبزیان و همچنین در بخش منابع طبیعی، مراتع تحت پوشش بیمه ای ما قرار دارند.

بهبهانی ادامه داد: از سال۸۶، ۵ شرکت خدمات بیمه ای در استان تهران تشکیل دادیم و ۸۱ کارگزار و متخصص را در این شرکت ها به کار گرفتیم.

وی با اشاره به این نکته که مدیریت شعب بانک عامل حوزه کشاورزی استان تهران حدود ۲۰ هزار و ۲۸۸ فقره معادل ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت کرده است، اظهار داشت: این عدد سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۲ فقره معادل۱۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال بوده که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۵۳ درصدی در این زمینه مواجه بوده ایم.

وی با بیان اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ تعداد ۲۲۰ فقره معادل حدود ۳ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت کردیم، تصریح کرد: نرخ سود این تسهیلات در بخش کشاورزی ۱۴ درصد و در بخش صنایع تبدیلی ۱۶ درصد بوده است.

بهبهانی با اشاره به اینکه استان تهران رتبه اول را در احداث گلخانه در کشور دارد، گفت: توسعه گلخانه ها و مکانیزاسیون از جمله بخش هایی است که دولت تاکید زیادی بر توسعه آنها می کند. در همین راستا طی سال ۹۶ برنامه ابلاغی ما برای پرداخت اعتبار به گلخانه ها ۲۶۵ میلیارد ریال بوده که خوشبختانه بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال در این زمینه اعتبار پرداخت شد به عبارتی دیگر با رشد ۱۲۴درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

این مقام مسئول بانکی تصریح کرد: با توجه به بحران آب و افزایش جمعیت کشور تنها راه برون رفت از بحران آب، کشت متراکم (گلخانه ای) است و این تنها راهکاری است که سبب می شود ما قدرت رقابت با دنیا را پیدا کنیم.

وی گفت: اگر به این حوزه ورود نکنیم، میزان بهره وری بخش کشاورزی از تورم پایین تر خواهد بود و کشاورزی ما ورشکسته خواهد شد.

بهبهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به عشایر، افزود: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر اختصاص یافته که ۲۹ فقره معادل ۱۰ میلیارد ریال آن جذب شده و با نرخ سود۴ درصد پرداخت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانک عامل حوزه کشاورزی شعب استان تهران امسال ۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده است، گفت: اعتبار ابلاغی ما ۴۵۷ میلیارد ریال بوده که ۴۶۷ میلیارد ریال پرداخت شده، یعنی در این زمینه ما با رشد ۱۰۵ درصدی مواجه بوده ایم.

به گفته بهبهانی، ۵ هزار و ۶۶ نفر در سامانه ازدواج این بانک ثبت نام کرده بودند که ۴ هزار و ۶۰۳ نفر از تسهیلات آن استفاده کرده اند.

 

 

کشاورزی میلیارد پرداخت تهران استان تسهیلات بهبهانی گلخانه اشاره اینکه زمینه مواجه توسعه اعتبار تصریح معادل افزود اظهار ابلاغی خسارت بحران معدوم دیگری عشایر ازدواج ارزان اختصاص سخنان میلیون درصدی محسوب خوشنام همچنین امسال ادامه محصول خدمات آنفولانزا گذشته تعهدات ارتباط دارند تاکنون