برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور مقام معظم رهبری با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و تعدادی از نمایندگان کشورهای اروپایی دیدار کرد.

مازندمجلس: علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه با دیوید مک آلستر رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا دیدار و در خصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی به تبادل نظر پرداخت.
مشاور مقام معظم رهبری در ابتدای این دیدار به رئیس و نمایندگان کشورهای اروپایی حاضر در این دیدار خیر مقدم گفت:  سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب اسیا و شمال آفریقا و به تعبیر شما خاورمیانه همکاری متقابل با تمامی کشورهای منطقه به منظور ایجاد ثبات، امنیت و صلح پایدار بوده و مخالفت با هر گونه دخالت  خارجی هستیم.
وی در ادامه با تقسیم بندی از همسایگان ایران خاطر نشان کرد: همواره روابط جمهوری اسلامی ایران بر پایه تعامل و همکاری و برقراری ارتباطات نزدیک و صمیمانه بوده و با همه کشورهای همسایه و منطقه که بخش عمده ای از آنان به غیر از روسیه و ارمنستان را نیز کشورهای اسلامی تشکیل می دهند برای ایجاد ثبات همکاری داشته و داریم و روابط مسالمت آمیز و رفت و آمدهای بسیاری میان کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. 
وی در پاسخ به سیوالی به تحولات اخیر در عراق ، سوریه و لبنان اشاره و گفت : تحولات اخیر در منطقه بسیار مهم است و حضور ایران در این عراق و سوریه صرفا با دعوت دولت های قانونی این کشورها صورت پذیرفته و بی تردید اگر مقاومت و ایستادگی ایران در کنار ملت مظلوم منطقه نبود باید امروز شاهد حضور داعش و تروریسم که مخاطرات فراوانی را برای جهان به دنبال داشتند و نمونه هایی از این نایات را در کشورهای مختلف و از جمله اروپایی را ملاحطه کرده بودیم می بودیم و برای حفظ مقاومت و با دعوت دولت های قانونی برای مقابله با داعش حضور یافتیم و به این دعوت پاسخ دادیم.
وی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت ایستادگی نمی کرد قطعا بغداد و دمشق در اختیار داعش قرار می گرفت و در حمایت از این دولت های قانونی تلاش کردیم و خوشحالیم که وضعیت عراق به مراتب بسیار بهتر شده و اکنون اوضاع آرام و دیگر فعالیتی هم علیرغم خواست برخی از توطیه گران در جهت تجزیه وجود ندارد. 
وی همچنین به نقش اروپا در حل مسایل و مناقشات بین المللی و منطقه ای اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزنده ای در اختیار دارد و کشورهای اروپایی می بایست سیاست های مستقل تری را در منطقه داشته باشند.
در ادامه این دیدار در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
منطقه کشورهای اسلامی دیدار جمهوری روابط همکاری اروپایی قانونی المللی اروپا خارجی مقاومت بسیار اشاره اختیار بودیم ایستادگی سوریه سیاست پارلمان کمیته ولایتی مسایل تبادل ادامه ایجاد تحولات