برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس جمهور آمریکا از بی اعتنایی عامدانه خود نسبت به خواهر رهبر کره شمالی سخن گفت.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوزبه نقل از سی اِن اِن، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با «مایک آلن» فاش کرد  که در جریان مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ «پیونگ چانگ» در کره جنوبی زمانی که در کنار خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نشسته بود، عامدانه وی را نادیده گرفت.
گفتنی است که دوشنبه گذشته، مایک پنس بار دیگر بر لزوم افزایش فشارها بر کره شمالی با هدف کشاندن این کشور به پای میز مذاکرات تأکید کرد.
وی در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت که برای دستیابی به این هدف، آمریکا فشار بسیاری بر پیونگ یانگ وارد خواهد کرد.
پنس در عین حال مدعی شد که کشورش آماده هر گونه مذاکره احتمالی با مقامات کره شمالی است. به گفته وی دولت ترامپ در هر حال از هر گونه راه حل دیپلماتیک ممکن، استقبال می کند.
این در حالی است که طی یک سال اخیر دولت ترامپ شدیدترین مواضع را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده و در برخی موارد نیز به اقدام نظامی علیه آزمایش های موشکی پیونگ یانگ تهدید کرده است.
لازم به ذکر است که همزمان با تعمیق روند آشتی دیپلماتیک میان مقامات دو کره در جریان بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ، مایک پنس روز شنبه از توافق کامل آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای منزوی کردن پیونگ یانگ به بهانه تداوم برنامه تسلیحات هسته ای این کشور خبر داده بود.
پیونگ شمالی ترامپ آمریکا زمستانی جنوبی مقامات دیپلماتیک بازیهای خواهر جریان معاون المپیک