برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان درباره ایران در حاشیه نشست بازسازی عراق گفت: آقای الجبیر فراموش کرده است که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید.

مازندمجلس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه نشست بازسازی عراق در کویت گفت: آقای الجبیر فراموش کرده است که نمی تواند و نباید به جای دولت و مردم عراق سخن بگوید.
وی افزود: دولت و ملت عراق و دیگر کشورهای تیزبین و واقع نگر همواره به نقش تعیین کننده، ثبات ساز و حیاتی ایران در مبارزه علیه تروریسم تکفیری در منطقه و عراق و برقراری امنیت در این کشور اذعان دارند و ادعاهای آقای جبیر بی اعتبارتر از آن است که مجددا پاسخ دریافت کند.
قاسمی عنوان کرد: متاسفانه  به نظر می رسد ایشان عادت به گفتار و پر گویی بی مطالعه و غیر مسئولانه دارد. 
به گزارش فارس، عادل الجبیر در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کویت ادعای بی پایه و اساسی را همچون گذشته علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد که دخالتهای ایران عراق و یکپارچگی، آرامش و ثباتش را به خطر می‌اندازد.
وی همچنین ادعا کرد که حضور ایران در عراق مخرب است نه سازنده.
کنفرانس بازسازی عراق با هدف حمایت از عراق در بازسازی ویرانی‌های باقی مانده این کشور از جنگ با داعش از روز دوشنبه (٢٣ بهمن ماه) به مدت سه روز در کویت برپا بود. دو روز اول به نشست صدها شرکت بزرگ و سازمان بین‌المللی و موسسات مالی جهانی اختصاص داشت که روز گذشته (چهارشنبه) این نشست در سطح مقامات و با سخنرانی افتتاحیه امیر کویت برگزار شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در آن شرکت کرد.   
بازسازی الجبیر قاسمی خارجه گذشته کنفرانس گزارش