برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام روز چهارشنبه مدعی شد، هدف بلندمدت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی متحد کردن شبه جزیره کره تحت امر رژیم تمامیت خواه خود است.

مازندمجلس: دریاسالار هری هریس در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت این دیدگاه عمومی وجود دارد که کیم برای تضمین بقای رژیم خود به تسلیحات هسته ای نیاز دارد. اما هریس در عین حال گفت کیم به دنبال اهداف بسیار بزرگتری است.
هریس گفت به نظر من اگر هدف کره شمالی از تعقیب تسلیحات هسته ای را تنها تضمین بقای رژیم حاکم بر آن بدانیم دچار اشتباه شده ایم. به نظر من کیم به دنبال اتحاد مجدد دو کره ذیل یک رژیم کمونیستی است. پس به نظر من کیم به دنبال چیزی است که پدربزرگ و پدرش در انجام آن ناتوان بودند و وی به دنبال رسیدن به جایگاهی است که حس می کند به طور طبیعی متعلق به خود اوست.
هریس همچنین گفت برنامه هسته ای و تسلیحاتی رو به پیشرفت کره شمالی کیم جونگ اون را در موقعیتی قرار داده است که می تواند کره جنوبی و دیگر کشورهای منطقه را تهدید کند.
مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا با شرکت در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا در روز سه شنبه آخرین ارزیابی های خود در مورد کره شمالی را ارائه دادند و خطر درگیری نظامی واشنگتن و پیونگ یانگ را بیشتر از هر زمان دیگری از زمان پایان جنگ جهانی دوم دانستند. بر اساس گزارش مقامات اطلاعاتی آمریکا، کره شمالی به احتمال زیاد امسال آزمایش های موشکی بیشتری انجام خواهد داد و تمایلی به مذاکره در مورد توانمندی های هسته ای خود ندارد.
هریس تاکید کرد هرگونه گفتگوی آتی با کره شمالی باید با هدف دستیابی به یک توافق جامع، قابل راستیآزمایی و غیرقابل بازگشت برای خلع سلاح در شبه جزیره کره باشد. وی در عین حال اشاره ای به تغییر در سیاست های آمریکا در این منطقه نکرد و گفت افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا که مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور از آنها صحبت کرد، کاری است که باید واشنگتن همچنان در قبال پیونگ یانگ انجام دهد.
هریس همچنین گفت چین، شریک اصلی تجاری کره شمالی، می تواند و باید کارهای بیشتری در راستای برنامه فشار بر کره شمالی انجام دهد. وی همچنین از کمک اندک روسیه به این برنامه انتقاد کرد.
با وجود آنکه هریس سابقه چهل سال حضور در سمت های نظامی و اطلاعاتی آمریکا را دارد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور هفته گذشته وی را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای سفارت آمریکا در استرالیا معرفی کرد. این انتخاب باید به تایید سنا برسد.
 
شمالی آمریکا دنبال اطلاعاتی همچنین برنامه بیشتری نظامی واشنگتن پیونگ جمهور تواند تضمین کمیته تسلیحات گزارش منطقه مقامات