برگزیده ها

مازندمجلس: نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا طرحی ارائه کرده اند که در صورت تصویب یک میلیارد دلار بودجه برای محافظت از انتخابات آمریکا درمقابل حملات سایبری و هکری اختصاص خواهد یافت.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا طرحی یک میلیارد دلاری برای مقابله با تهدیدات سایبری و هکری برای محافظت از مداخله خارجیها در انتخابات این کشور ارائه کرده اند.
براساس این گزارش، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز ضمن دفاع از این طرح بر تشدید تلاشهای دولت برای محافظت از سیستم انتخاباتی آمریکا تاکید کرده است.
تدابیر جدید پس از هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی براینکه انتخابات میان دوره ای آمریکا در سال 2018 در معرض خطرات شدید سایبری و مداخله بیگانگان قرار دارد مطرح شده است.
سازمان امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که ممکن است کشورهایی مثل روسیه در تدارک نفوذ به سیستم انتخاباتی این کشور و تاثیر گذاری بر رای دهندگان باشند.
پیش از این نیز ادعاهایی درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مطرح شده بود، هرچند که تاکنون هیچ چیزی ثابت نشده و مسکو قویا این ادعاها را رد کرده است.
نانسی پلوسی رهبر دموکراتهای کنگره در یک نشست خبری گفت: ما نمیتوانیم به روسیه اجازه دهیم به ما بخندند و به مداخلات خود همانند قبل ادامه دهد. این مساله دموکراسی در آمریکا را تضعیف میکند.
علیرغم این مسائل، مایک پنس گفته که ما باید به نتیجه انتخابات 2016 اعتماد کنیم اما دولت دونالد ترامپ هم درصدد تشدید تلاشهای برای محافظت از سیستم انتخاباتی آمریکا است.
وی همچنین تاکید کرد که ارزیابی نهایی سازمانهایی اطلاعاتی آمریکا این است که تلاشهای مسکو تاثیری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نداشته است.
براساس این گزارش، طرح جدید دموکراتها یک میلیارد دلار در اختیار کمیسیون انتخابات قرار خواهد داد تا بتوانند دستگاههای رای گیری جدید خریداری کرده و نیروهای امنیتی بیشتری برای ارزیابی و مقابله با خطرات احتمالی استخدام کند.
آمریکا انتخابات سیستم انتخاباتی روسیه محافظت مداخله گزارش تلاشهای مقابله میلیارد سایبری خطرات ریاست نتیجه ارزیابی اطلاعاتی جمهوری براساس کنگره دلاری دموکراتها تشدید تاکید هشدار