برگزیده ها

مازندمجلس: یک تحلیگر برجسته اسرائیلی می‌گوید، نخست‌وزیر این رژیم در شب سرنگونی جنگنده اف- ۱۶ در سوریه، دستور بمباران شدید مناطق مختلف این کشور را صادر کرد ولی تماس تلفنی رئیس‌جمهوری روسیه باعث لغو چنین دستوری شد.

مازندمجلس: «رونان برگمن» تحلیلگر برجسته اسرائیلی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا اعلام کرد، منطقه خاورمیانه در شب سرنگونی جنگنده اف- 16 اسرائیل در آستانه جنگی فراگیر بود ولی تماس‌هایی از مسکو مانع اقدامات بعدی تل‌آویو شد.
برگمن تصریح کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بعد از سرنگونی هواپیمای جنگی این رژیم توسط موشک سوریه، دستور حملات سنگین به دیگر مناطق سوریه را صادر کرد ولی این عملیات تماما بعد از تماس «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با نتانیاهو، متوقف شد.
این نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی افزود، پوتین با نتانیاهو تماس گرفت در حالی‌که حملات موشکی اسرائیل به نزدیکی مراکز تجمع نیروهای روسیه، عصبانی بود. همین امر باعث شد که نتانیاهو دستوراتی را به ارتش به منطور متوقف کردن حملات و لغو طرح حملات شدید به سوریه صادر کرد.
در این راستا، برگمن خاطرنشان کرد این وضعیت نشان می‌دهد که سرور واقعی در خاورمیانه روسیه است نه آمریکا.
این تحلیلگر صهیونیست افزود، اسرائیلی‌ها از عدم نقش‌آفرینی آمریکا اجساس ناامیدی می‌کنند. «اسرائیل بارها از واشنگتن خواسته است به روسیه فشار بیاورد تا به فعالیت‌های ایران در مرزها(ی اراضی اشغالی) پایان دهد ولی این تلاش‌های اسرائیلی بی‌فایده بوده است.»
وی عنوان داشت: «یکی از مسئولان اسرائیلی، که خیلی به واشنگتن می‌روند، اخیرا به من گفت که ما نمی‌دانیم که سیاست‌های آمریکا در ارتباط با خاورمیانه چیست؟ آیا آنها از خاورمیانه عقب‌نشینی کرده‌اند و درصدد پایبندی واقعی به امنیت اسرائیل، حتی در اظهارات‌شان، نیستند؟»
رژیم صهیونیستی و روسیه هماهنگ تاکتیکی ایجاد کرده‌اند تا از برخورد جنگنده‌ها و سربازان روس در جریان حملات اسرائیلی‌ها خودداری شود ولی نتانیاهو نتوانسته است پوتین را متقاعد کند که نگرانی‌های استراتژیکی تل‌آویو را جدی بگیرد.
نتانیاهو روسیه حملات اسرائیل سوریه پوتین خاورمیانه آمریکا اسرائیلی تحلیلگر برگمن اسرائیلی‌ها واشنگتن کرده‌اند واقعی افزود سرنگونی متوقف تل‌آویو