برگزیده ها

مازندمجلس: رسانه‌های مصری از بازداشت رئیس حزب "مصر قدرتمند" و شش تن از رهبران این حزب به اتهام تماس با اخوان المسلمین خبر دادند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز پسر عبدالمنعم ابوالفتوح،  رئیس حزب "مصر قدرتمند" در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که نیروهای امنیتی عبدالمنعم را به همراه احمد عبدالجواد، احمد سالم، محمد عثمان، عبدالرحمان هریدی، احمد امام و تامر جیلانی از اعضای حزب "مصر قدرتمند" بازداشت کردند.
عبدالمنعم ابوالفتوح از چهره‌های اپوزیسیون مصر و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بود.
مصر در سال ۲۰۱۳ پس از خلع محمد مرسی، از ریاست‌جمهوری مصر توسط ژنرال سیسی، اخوان المسلمین را حزبی ممنوعه اعلام کرد.
عبدالفتوح در سال ۲۰۱۱ از اخوان المسلمین جدا شد و به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کرد و از آن زمان تا کنون خود را از این جریان دور نگه داشته است.
حزب مصر قدرتمند این دستگیری‌ها را محکوم کرده و از آن به عنوان هرف‌گیری سیستماتیک مخالفان سیاسی قبل از انتخابات انتقاد کرده است. 
عبدالفتوح روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره در پاسخ به سوالی در خصوص موضعگیری‌اش درباره کودتای ارتش علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر همانند آنچه در مورد محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۳ میلادی رخ داد، خاطرنشان کرد: من دوست دارم سیسی تنها با صندوق انتخابات از قدرت کنار گذاشته شود.
در همین راستا، خالد ضیاء، از  وکلای دادستانی کل مصر  هفته گذشته دستور بازداشت محمد القصاص، معاون حزب "مصر قدرتمند" و بازجویی از  او را پس از اثبات همکاری وی با گروه اخوان المسلمین در اجرای عملیات تروریستی صادر کرد و دادستانی در این تحقیقات القصاص را به پیوستن به گروه اخوان المسلمین که قاهره آن را گروهی تروریستی می‌داند، متهم کرد.
قدرتمند انتخابات اخوان المسلمین بازداشت عبدالمنعم دادستانی القصاص تروریستی عنوان جمهوری ابوالفتوح کاندیدای میلادی