برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر سرشناس اپوزیسیون زیمبابوه در سن ۶۵ سالگی درگذشت او از منتقدان اصلی رابرت موگابه محسوب می‌شد که عضو حزب جنبش برای تغییر دموکراتیک زیمبابوه بود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز یکی از روسای حزب جنبش برای تغییر دموکراتیک زیمبابوه اعلام کرد: مورگان چانگیرای چهارشنبه در گذشته است. این رهبر اپوزیسیون مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد.
او گفت: تایید می‌کنیم که او درگذشته است و خانواده او این را به من اعلام کردند. بسیار تاسف بار است که بخواهم از دست دادن این الگو و مبارز دموکراسی را اعلام کنم.
چانگیرای یکی از مخالفان رابرت موگابه محسوب می‌شد، گرچه پیروزی بر قلب‌ها و ذهن‌های مردم زیمبابوه یک بازی بود که موگابه سال‌ها آن را به جریان انداخته بود اما چانگیرای در شماری از دفعات او را شکست داد.
چانگیرای در انتخابات ۲۰۰۸ پیروز شد اما اختلاف اندک بود و نتوانست با اکثریت پیروز شود. بار دیگر اصلاحاتی به جریان افتاد تا اختیارات بیشتری به موگابه رئیس جمهوری عزل شده زیمبابوه بدهد اما چانگیرای و سایر رهبران اپوزیسیون زیمبابوه آن را متوقف کردند.
چانگیرای کسی بود که نقشی در آزادسازی زیمبابوه نداشت و ۳۰ سال جوان تر از موگابه بود اما به چهره‌ای شاخص در میان اپوزیسیون زیمبابوه تبدیل شده و منتقد سرسخت موگابه بود.
موگابه چانگیرای زیمبابوه اعلام اپوزیسیون پیروز جریان