برگزیده ها

مازندمجلس: یک مقام آگاه گفت: در برخوردهای قانونی با سوداگری مخرب در بازار ارز ۷۵۵ حساب دلالان ارزی با گردش مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی بلوکه و مسدود شد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز این مقام آگاه با اشاره به نوسانات بازار ارز گفت: مجموع گردش مالی این حساب‌ها نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است و این اقدامات در آینده نیز به صورت جدی ادامه خواهد یافت و مجازات‌های سنگینی گریبان سوداگران و تخریب‌گران بازار را خواهد گرفت.
به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: شفافیت جریان ارزی کشور در اولویت سیاست‌گذاری قرار گرفته و برنامه جامعی برای عوامل ایجاد کننده ناامنی روانی در این بازار در نظر گرفته شده است.
بازار ارز در روزهای اخیر با نوسانات و التهابات شدیدی مواجه بود و قیمت دلار از مرز ۴۹۰۰ تومان هم عبور کرد.
برخی بر این عقیده‌اند که صحنه گردانی دلالان از دلایل اصلی التهاب در بازار ارز است و تا زمانیکه با چنین فعالیت‌های سوداگرایانه و مخرب برخورد نشود بازار روی آرامش را نخواهد دید.
با توجه به شرایط رکودی حاکم بر کشور، تحریک تورم از کانال ارز، سبب تخریب تمام دستاوردهای اقتصادی کشور در سال‌های اخیر شده و چرخه رکود تورمی گذشته را با شدت بیشتری بازتولید می‌کند.
شنیده‌ها حاکی است با افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر، ثبت سفارش برخی اقلام مصرفی مانند تخم مرغ توسط تجار کاهش یافته که در صورت تداوم این روند، افزایش قیمت کالاهای وارداتی و عمدتا مصرفی را به دنبال داشته و منجر به کاهش بیش از پیش تقاضای کل خواهد شد.
شایان ذکر است؛ بر اساس جهش ارز در سال ۹۱ مصرف سرانه برخی اقلام مانند پوشاک در کشور به شدت کاهش یافت و اثر این کاهش با گذشت بیش از پنج سال همچنان ادامه دارد و تولیدکنندگان داخلی را با مشکلات بزرگی روبرو کرده است.
به نظر می‌رسد کاهش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی برای مقابله با رکود در ماه‌های گذشته، نه تنها سبب شکل‌گیری رونق اقتصادی نشده بلکه آثار تورمی آن در حال آشکار شدن است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
بازار افزایش گذشته اقلام مصرفی مانند تورمی اقتصاد روزهای نوسانات گزارش تومان ادامه میلیارد گرفته اقتصادی