برگزیده ها

مازندمجلس: طالبان افغانستان با انتشار نامه سرگشاده‌ای تمایل خود را برای مذاکرات صلح اعلام کرده و از مردم آمریکا و صلح دوستان کنگره خواست دولت ترامپ را به مذاکره ترغیب کنند.

مازندمجلس: این نامه توسط ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان منتشر شده است.
در این نامه آمده است: اگر سیاست استفاده از زور برای یک دوره صد ساله دیگر ادامه یابد، نتیجه همین خواهد بود، همانی که طی شش ماه گذشته از اعلام استراتژی ترامپ شاهدش بودید.
استراتژی خصمانه‌تر آمریکا در افغانستان شامل افزایش حملات هوایی که ماه اوت از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام شد، طالبان را از چندین منطقه و دو مرکز ولایت بیرون راند.
در این نامه تاکید شده است: ترجیح‌مان این است که مسئله افغانستان از طریق گفت‌وگوی صلح آمیز حل شود.
طالبان اشاره‌ای به حمله ۲۷ ژانویه در هتل بین‌المللی کابل که بیش از ۳۰ کشته برجای گذاشت یا یک حمله دیگر که با فاصله یک هفته در یک خیابان پرتردد انجام شد و جان بیش از ۱۰۰ تن را گرفت اشاره‌ای نکرده است. آنها مسئولیت هر دو حمله را پذیرفتند.
طالبان گفته است: ایالات متحده باید به اشغالگری خود پایان دهد و حق طالبان را برای تشکیل دولت که شامل عقاید مردم ما باشد بپذیرد. هنوز خیلی دیر نیست که مردم آمریکا متوجه شوند طالبان می‌تواند مشکلات را با هر طرفی از طریق سیاست‌های تمیز و گفت‌وگو و فصل کند.
این گروه تاکید کرده است: تمایل به ایفای نقشی سازنده در یافتن راه حلی صلح آمیز نباید نشانه ضعف تلقی شود. این هرگز به معنای آن نیست که ما خسته شده‌ایم یا اراده‌مان از بین رفته است. ما قصد نداریم به کشورهای دیگر آسیب بزنیم یا اجازه دهیم طرف‌های دیگر از خاک افغانستان علیه طرف دیگری استفاده کنند.
این در حالیست که مذاکرات ابتدایی برای پایان این جنگ که جان هزاران تن را به صورت سالانه می‌گیرد به بن بست رسیده است اما تماس‌هایی میان دولت افغانستان، گروه‌های بین‌المللی شامل سازمان ملل و گروه‌های نزدیک به طالبان در سطح پایین ادامه دارد.
طالبان افغانستان آمریکا اشاره‌ای پایان گروه‌های تاکید بین‌المللی ترامپ استفاده ادامه اعلام استراتژی